۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
تعداد خودروهای معوق به ۶۲ هزار دستگاه رسید/ رونمایی از ۲ محصول جدید در ایران‌خودرو
مدیر عامل ایران خودرو :

تعداد خودروهای معوق به ۶۲ هزار دستگاه رسید/ رونمایی از ۲ محصول جدید در ایران‌خودرو

مقیمی،‌ مدیرعامل ایران خودرو تعداد معوقات خودرویی این گروه خودروسازی را ۶۲ هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: تولید خودرو در ۳ ماه گذشته به حدود ۱۲۰ هزار دستگاه رسیده و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته معوقات خود را تا پایان شهریور به صفر رسانده و تحویل خودرو به روز می‌شود.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی‌ مدیرعامل ایران خودرو در در نشست سازندگان قطعات و مجموعه‌های پروژه K۱۳۲، از معرفی K۱۲۵ در قالب کراس اوور و K۱۲۱ در قالب‌ هاچ‌بک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برنامه داریم که هر سال یک محصول جدید را روانه بازار کنیم.

او همچنین در رابطه با روند تولید در سال گذشته گفت: در ۵ ماه پایانی پارسال دو برابر ۷ ماه ابتدایی سال خودرو در گروه خودروسازی ایران خودرو تولید شد که نمونه بارز رونق تولید است.

تولید ۱۲۰ هزار خودرو در ۳ ماه گذشته
او همچنین با اشاره به انتخاب عنوان جهش تولید از سوی رهبری برای سال ۹۹، گفت: این عنوان در ۳ ماه ابتدایی سال در این گروه خودروسازی معنا پیدا کرد. به طوری که شاهد بودیم میزان تولید خودرو در ۳ ماه ابتدایی سال به حدود ۱۲۰ هزار دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد حدود ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته مقیمی، میزان فروش در فصل بهار نسبت به پارسال حدود ۳۷ درصد و میزان تحویل خودرو حدود ۵۵ درصد افزایش یافته است.

تحویل خودروها به روز می‌شود
مدیرعامل ایران خودرو همچنین درباره تعداد خودروهای کسری و معوق شرکت نیز گفت: تعداد خودروهای کسری از ۱۰۰هزار دستگاه در تیر ماه سال۹۸ به ۴۷هزار دستگاه در سال جاری کاهش یافته و تعداد خودروهای معوق نیز با ۷۰درصد کاهش به ۶۲هزار دستگاه رسیده است.

او با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته معوقات خودرویی ایران خودرو تا پایان شهریور به صفر می‌رسد، ادامه داد : در حال حاضر در خودروهایی همچون پزو ۴۰۵، پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ صندوقدار، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، پژو ۲۰۶ صندوقدار و پژو ۲۰۰۸ و دنا پلاس تعهداتمان را به روز کرده و هیچ عقب ماندگی نداریم.

امضای ۷۸۹ قرارداد با قطعه سازان داخلی
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین با تاکید بر این که در طراحی و تولید این پروژه ۱۳۹ قطعه ساز توانمند داخلی مشارکت دارند، گفت: برای طراحی و تولید قطعات این پروژه ۷۸۹ قرارداد با قطعه سازان امضاء شده و تولید این محصول با تکیه بر دانش ایرانی و بدون همکاری شرکای خارجی صورت گرفته است.

او حجم داخلی سازی محصول k۱۳۲  را ۹۲.۵ درصد اعلام کرد و افزود: حدود ۸۱۹ قطعه به کار رفته که تنها ۶ تای آن خارجی است و ۷۸۹ قطعه آن در داخلی تهیه شده است.

مقیمی ‌با تاکید بر این که این خودرو از نظر ایمنی و امکانات و تجهیزات سر آمد خودروهای ایرانی است، افزود: خودروی k۱۳۲ در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید و عرضه می‌شود و به زودی جشن خودکفایی قطعات این خودرو در آینده خواهیم گرفت.

کد خبر: ۲۶٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رامین IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      0 0
      الان آخر شهریور شده و ماشین ما تحول دی پارسال هنوز دعوت نامش هم نیامده اول فکر کن ببین می تونید بعد صحبت کنید عزیز من