۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۸ درصد است
استاندار گیلان:

نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۸ درصد است

رشت - استاندار گیلان، نرخ مشارکت اقتصادی استان را ۴۸.۱ درصد و بالاتر از میانگین کشوری ذکر کرد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، ارسال زارع در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی با تاکید بر لزوم اجرای هرچه زودتر مصوبات جلسه و ارائه گزارش از روند اجرای مصوبات گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان گیلان ۴۸.۱ درصد بوده که این رقم از میانگین کشوری، بالاتر است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: ظرفیت های متنوع و ارزشمند محیطی، جغرافیایی، اقلیمی، زیرساختی، انسانی و همچنین میز اورآسیا می تواند بستر مناسبی برای ارتقاء همه شاخص‌های اقتصادی به ویژه تولید و اشتغال باشد.

زارع اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم معضل بیکاری را تا پایان سال ۱۴۰۰ به هشت درصد برسانیم، لذا در تحقق این امر انتظار دارم تا همه مدیران از جمله مدیران بانک‌ها با انعطاف در انجام امور و مطالبات بخش خصوصی به ویژه فعالان اقتصادی، زمینه‌ساز تحقق این مهم باشند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم مشکلات موجود در مسیر اجرای پروژه ها همچون پروژه شهرک گلخانه ای لاهیجان مشمول زمان شوند، بلکه باید با عزمی همگانی نسبت به رفع آن تا حصول نتیجه تلاش کنیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید در جهت تحقق شعار سال یعنی رونق تولید و  نیز کاهش نرخ بیکاری در همه شهرستان ها  اقدامی جهادی صورت گیرد.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ بالای اشتغال در طرح های نیمه تمام یا راکد که عمده دلایل آن کمبود سرمایه در گردش یا معوقات بانکی است، چنانچه موضوع با پیگیری های اولیه به انجام نرسد، سرمایه گذاران موفق دیگری در استان وجود دارند که می‌توان با واگذاری به آنها ، مشکلات را برطرف کرد.

وی همچنین در خصوص شمار بالای سرعت کاه ها در نقاط مختلف استان به عنوان یکی از دغدغه های مردم گفت: باید مشکلات حوزه جاده ای را با فرهنگ سازی مرتفع کنیم و نسبت به پالایش و بررسی میزان اثر بخشی و رضایت از سرعت کاه ها، تدبیر  شود.

کد خبر: ۲٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha