۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
سرمایه‌گذاران را نباید به حال خود رها کنیم
نائب رئیس مجلس:

سرمایه‌گذاران را نباید به حال خود رها کنیم

اردبیل - نائب رئیس مجلس شواری اسلامی گفت: هیچ مسئولی حق ندارد سرمایه‌گذاران را در این شرایط سخت به حال خود رها کرده و یا نسبت به انجام تعهدات بی‌تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی نیکزاد عصر شنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اظهار کرد: برخی تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات در استان اردبیل تعجب‌آور است چرا که سرمایه‌گذار در امر تولید و صادرات بلاتکلیف مانده و هیچ حمایت و همراهی از مسئولان امر را نمی‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در روزهای آینده با مسئولان حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی نشستی را برگزار خواهد کرد تا علل و عوامل ناکارآمدی در برخی از حمایت‌های بانکی و برخورداری سرمایه‌گذاران از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای را بررسی کند که در این نشست از سوی سرمایه‌گذاران حمایت همه جانبه را از امر تولید و فعالان این عرصه انجام خواهیم داد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از تولیدکنندگان ما در شرایط سخت کرونا با تغییر سیستم تولید خود به مواد ضدعفونی کننده، الکل و یا ماسک همراهی و صداقت خود را در مهار کرونا نشان دادند اما امروز در بخش صادرات داخلی و خارج از کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

نیکزاد به کاستی‌های به وجود آمده در صدور مجوز سازمان غذا و دارو و مسئولان بهداشتی اشاره کرد و گفت: این موانع نباید اسباب دلسردی سرمایه‌گذاران باشد بلکه شایسته است با اقدامات و فعالیت‌های مناسب و تدابیر درست زمینه خوبی در تحقق شعار سال به عنوان جهش تولید شکل گیرد.

وی افزود: در شرایط سخت تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی با اولویت اصلی و نهایی ولید محصولات صنعتی و فرآوری باید مورد حمایت جدی قرار گیرد تا از طریق این تولیدات مهم و استراتژیک نظیر سرم بخشی از ارز کشور نیز تامین شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی استان اردبیل را قطب تولید محصولات کشاورزی اعلام کرد و گفت: ما در این استان به شدت نیازمند راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی هستیم که در این زمینه سرمایه‌گذاران باید با یک توان مضاعف مورد حمایت قرار گیرند.

نیکزاد اصلاح قیمت تضمینی محصولات را به عنوان اولویت مجلس یازدهم یادآور شد و بیان کرد: قیمت تضمینی باید متناسب با قیمت تمام شده محصولات و در نظر گرفتن دسترنج کشاورزان تعیین و ابلاغ شود.

کد خبر: ۲۶٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha