۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
اخطار به استان‌های غربی و جنوب غرب کشور/ احتمال وزش باد و برف
سازمان هواشناسی کشور

اخطار به استان‌های غربی و جنوب غرب کشور/ احتمال وزش باد و برف

سازمان هواشناسی کشور در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوب غرب و غرب کشور برای روز شنبه ۲۸ دی ماه بارش برف، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی و اخطاریه صادر کرد.

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه خود به بارش باران و برف در شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و نیمه جنوبی ایلام حداکثر ۳۵ تا ۷۵ میلی‌متر در روز شنبه ۲۸ دی ماه اشاره کرده است.

همچنین بر اساس گزارش این سازمان در روز شنبه استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال کرمانشاه و ارتفاعات زنجان شاهد حداکثر ۳۵ تا ۵۰ سانتی متر بارش برف خواهند بود. استان‌ کرمانشاه، نیمه شمالی استان ایلام و استان مرکزی نیز در این روز بارش برف و باران تا حداکثر ۲۵ میلی متر خواهند داشت.

باراش نزولات جوی در این مناطق باعث آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد، احتمال برخورد صاعقه در مناطق جنوبی، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف و کاهش دید در مناطق کوهستانی خواهد شد.

بر همین اساس بنا بر توصیه سازمان هواشناسی، ساکنان این مناطق از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها اجتناب و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. و برای تردد در جاده‌های این مناطق احتیاط لازم را به کار برند و از صعود به ارتفاعات دوری کنند.

کد خبر: ۲٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha