۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
رشد قیمت جهانی نفت با توافق بیشتر چین برای خرید انرژی ایالات متحده

رشد قیمت جهانی نفت با توافق بیشتر چین برای خرید انرژی ایالات متحده

در پی توافق نامه تجاری روز گذشته چین و امریکا، قیمت نفت در روز پنجشنبه افزایش یافت و این مسئله زمینه افزایش فزاینده منابع انرژی از ایالات متحده به چین را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی،  بر اساس فاز اول توافق تجاری میان دو قطب بزرگ اقتصادی جهان در راستای ایجاد آتش بس در جنگ تجاری میان دو کشور،  چین متعهد شد بیش از دو سال ۵۰ میلیارد دلار بیشتر از نفت ایالات متحده، گاز طبیعی مایع و سایر محصولات انرژی خریداری کند.

 نفت خام برنت امروز با ۳۳ سنت یا ۰.۵٪ افزایش به ۶۴.۱۳۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام ایالات متحده با ۲۸ سنت یا ۰.۵٪ افزایش با نرخ ۵۸.۰۹ دلار معامله شد.  

با این حال، منابع و تحلیلگران اقتصادی براین باورند که چین برای تحقق  این هدف تلاش خواهد کرد و با توجه به محدود بودن دستاوردهای نفتی، جزئیات تحقق تعهدات باید بیشتر مد نظر قرار گیرد. همچنین با نگرشی مثبت به توافق تجاری میان دو کشور انتظارات مبنی بر ادامه تقاضای نفت همچنان در حال رشد است.

گفتنی است که اوپک پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی ۲۰۲۰ خود را با ۰.۱ درصد افزایش به ۳.۱ درصد رساند و بر اساس چشم انداز مثبت در سال جاری،  رشد جهانی تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ با ۱۴۰،۰۰۰ بشکه در روز به ۱.۲۲ میلیون بشکه افزایش می یابد.

کد خبر: ۲٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha