۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
خسارت‌های ترافیکی معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی/ رفتارهای ترافیکی اصلاح شود
رئیس پلیس راهور:

خسارت‌های ترافیکی معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی/ رفتارهای ترافیکی اصلاح شود

ساری - رئیس پلیس راهور اصلاح رفتارهای ترافیکی را بسیار مهم برشمرد و گفت: خسارت‌های حوادث ترافیکی معادل هفت درصد تولید ناخالص ملی در کشور است.

 به گزارش خبرنگار بازار، سردار تیمور حسینی صبح پنجشنبه در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک در ساری با بیان اینکه  حوزه ترافیک بسیار فراگیر است، تصریح کرد: تنهایی حوزه ای که عمومیت و فراگیری دارد، ترافیک است و با همه اجزای زندگی ما عجین شده است.

وی اصلاح رفتارهای ترافیکی را بسیار مهم برشمرد و گفت: سالانه از بابت آسیب های این حوزه، خسارت های زیادی را متحمل می شویم و طبق آمار خسارت های ناشی از حوادث رانندگی تقریبا معادل هفت درصد جی دی پی یا تولید ناخالص ملی است.

رئیس پلیس راهور با اظهار اینکه رشد تولید ناخالص ملی نیز حدود هفت درصد است، افزود: حوادث ترافیکی سبب شده تا رشد تولید ناخالص ملی ما را از بین برد.

حسینی  با اظهار اینکه آثار پنهان حوادث ترافیکی عمیق تر و دردناک تر است، ادامه داد: اگر بتوانیم قدم هایی را برای کاهش آسیب ها و خسارت ها درپیش گیریم خیر زیادی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مدیریت ترافیک از بخش سلبی و ایجابی تشکیل می شود، گفت: برای داشتن ترافیک استاندارد باید سه بخش مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات را مدنظر قرار داد.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: طبق بررسی ها، کشورهای موفق در حوزه مدیریت ترافیک به استراتژی و چشم اندار صفر توجه کرده اند تا تلفات رانندگی را به صفر برسانند و برای رسیدن به این هدف به حوزه ایجابی نیز توجه کرده اند.

سردار حسینی با عنوان اینکه اقدامات ایجابی از جنس اصلاح رفتار است، تصریح کرد: استفاده از پتانسیل قوی بانوان جامعه به عنوان فرهنگ یاران ترافیک در راستای اقدامات ایجابی در حوزه مدیریت ترافیک است.

کد خبر: ۲٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha