۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
۱۳۰ باب بوم‌گردی در زنجان فعالیت می‌کنند
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۱۳۰ باب بوم‌گردی در زنجان فعالیت می‌کنند

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: طی سه ماهه نخست سال‌جاری مجوز ایجاد هشت خانه بوم گردی در استان صادر شده است که در مجموع تعداد این خانه‌ها به ۱۳۰ باب می‌رسد.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه میراث فرهنگی زنجان نسبت به توسعه خانه های بوم گردی برنامه ریزی لازم را دارد، گفت: تا پایان سال ۹۸ برای ۱۲۲ خانه بوم گردی در استان مجوز صادر شده بود.

وی اظهار کرد: شهرستان خدابنده در سطح استان بیشترین خانه بوم گردی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: طی سه ماهه نخست سالجاری مجوز ایجاد هشت باب خانه بوم گردی جدید  صادر شده که در مجموع تعداد خانه های بوم گردی به ۱۳۰ باب می رسد.

ارجمند با بیان اینکه شهرستان سلطانیه گنج بسیار گران بها و تاریخی گنبد سلطانیه را دارد، تاکید کرد: بیش از چهار سرمایه گذار برای احداث خانه بوم گردی در شهرستان سلطانیه درخواست ایجاد خانه بوم گردی کردند و ما حمایت لازم را خواهیم داشت.

وی ابراز کرد: شهرستان سلطانیه ظرفیت لازم برای ایجاد خانه بوم گردی را دارد و باید مسئولان زیر ساخت های لازم را ایجاد کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه ایجاد خانه های بوم گردی مربوط به بخش خصوصی است، گفت: سازمان میراث فرهنگی در صدور مجوز و تسهیلات، سرمایه گذار را حمایت می کند.

ارجمند، افزود: باید سرمایه گذار تمرکز خود را بر ایجاد فضای پذیرایی و اقامتگاهی داشته باشد چرا که در ماندگاری و جذب گردشگر بسیار موثر است.

کد خبر: ۲۶٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha