۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
واحدهای تولیدی راکد کشور امسال احیا می‌شوند
سرپرست وزارت صمت:

واحدهای تولیدی راکد کشور امسال احیا می‌شوند

قزوین- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد در کشور وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این واحدها امسال به چرخه تولید برمی‌گردند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار داشت: واحدهای تولیدی راکد  امروز به یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در کشور تبدیل شده است و می‌دانیم که احیاء و آغاز به کار دوباره این واحدهای تولیدی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول و زمینه اشتغال و جهش تولید را فراهم کند.

وی بیان کرد: از مجموع  ۴۵ هزار واحد تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی کشور ۲۱ درصد آن که نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰ واحد است امروز غیرفعال و در حالت رکود قرار دارد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بازگشت به چرخه تولید واحدهای غیر راکد به یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما در سال جهش تولید تبدیل شده است و می‌تواند  به تحقق جهش تولید بیانجامد.

مدرس خیابانی عنوان کرد: افتتاح طرح‌های جدید در شرایط امروز کشور بسیار ارزشمند است و می‌تواند ما را در تحقق جهش تولید یاری کند اما نباید از واحدهای مشکلدار و راکد نیز غافل شد.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات تولید، حل مستقیم مشکلات اقتصادی و حتی اجتماعی در جامعه است و بیانگر تاثیر و اهمیت حوزه اقتصاد بر ابعاد مختلف زندگی افراد دارد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر بتوانیم از ورود کالاهای دارای مشابه داخلی جلوگیری کنیم گامی بزرگ در تحقق جهش تولید برداشته‌ایم ، چرا که  صنعت امروز نیازمند حمایت مردم کشور است و رسیدن به خودکفایی جز با قطع وابستگی امکان پذیر نیست.

مدرس خیابانی افزود: این که امروز در تولید لوازم خانگی، پارچه و یا حتی چادر مشکی دچار مشکل باشیم باید با یک برنامه زمانی رفع شود تا بتوانیم وابستگی به کشورهای خارجی را قطع کنیم.

وی تصریح کرد: اگرچه تحریم، مشکلات اقتصادی و کرونا بر جریان تولید در کشور سایه انداخته است اما با تلاشی همگانی می‌توانیم در جهت رفع مشکلات موجود گام برداریم.

سرپرست وزارت صمت گفت: تولید کالای داخلی مساوی با قطع وابستگی به بیگانگان، خودکفایی و اشتغالزایی در کشور است که به همین دلیل به صورت جدی در حال تقویت و حمایت تولید کالا در داخل کشور هستیم و از همه فعالین این حوزه حمایت می کنیم.

کد خبر: ۲۶٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha