۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
۲ دستگاه کمباین غوزه چینی پنبه در کشور ساخته شد
مدیرکل دفتر دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی:

۲ دستگاه کمباین غوزه چینی پنبه در کشور ساخته شد

سمنان- مدیرکل دفتر دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از ساخت دو دستگاه کمباین غوزه چینی پنبه در کشور به دست توانمند کارشناسان داخلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار ابراهیم هزارجریبی شامگاه چهارشنبه در نشست رفع مشکلات مربوط به تأمین بذر پنبه استان سمنان با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه توانمندسازی کشت پنبه در داخل کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: بذر پنبه خارجی و داخلی در سطح کشور توزیع می‌شود تا کشاورزان از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بذرهای داخلی عمدتاً از سوی مؤسسات پنبه خریداری شده اند، تاکید کرد: بذرهای خارجی پنبه به‌صورت محدود در کشور تولید و توزیع آن‌ها در دستور کار وزارت خانه قرار دارد و در این حوزه نگرانی نیست.

مدیرکل دفتر دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه از ساخت دو دستگاه کمباین غوزه چینی پنبه در کشور خبر داد و گفت: توانمندی های خوبی در حوزه کشاورزی و پنبه کاری در سطح کشور به دست متخصصان داخلی وجود دارد.

هزار جریبی بیان کرد: این دستگاه‌ها در اختیار استان‌های رضوی و فارس به واسطه بیشترین تولید پنبه در سطح کشور، گذاشته‌شده است.

وی گفت: امیدواریم با تداوم روند تولید دستگاه های کمباین غوزه پنبه بتواند نیاز کشور از واردات این دستگاه برطرف سازد چرا که ظرفیت خوب فنی و علمی در سطح کشور وجود دارد.

کد خبر: ۲٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha