۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
۴۱میلیارد دلار برای صادرات امسال هدف گذاری شده است/ افزایش ۲۷ درصدی تولید تایر خودرو
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

۴۱میلیارد دلار برای صادرات امسال هدف گذاری شده است/ افزایش ۲۷ درصدی تولید تایر خودرو

کرج- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۴۱میلیارد دلار برای صادرات امسال هدف گذاری شده است و در این زمینه تمرکز خوبی بر روی کشورهای همسایه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین مدرس خیابانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مرزهای تجاری کشور که به دلیل شیوع بیماری کرونا بسته شده بود، باز شده است، افزود: این مرزها حدود یک ماه است که مرزها باز شده و به حالت عادی برگشته است و شکاف عمیقی که در دو ماه اول سال برای صاردات ایجاد شده بود کاهش یافته و در حال جبران شرایط هستیم.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه برای تحقق جهش تولید در سال ۹۹ چند برنامه در وزارت صمت دنبال می شود، افزود: مهمترین مسئله در این زمینه تأمین مواد اولیه کارخانجات است و با توجه به محدودیت های حوزه ارزی این موضوع به صورت ویژه مورد نظر ماست. وی واظهار کرد: وزارت صمت تلاش کرده از منابع دیگر مانند ارز صادرات یا منابع دیگر که با بانک مرکزی هماهنگ شده، منابع را تامین کند.  

مدرس خیابانی با بیان اینکه موضوع دیگر صادرات است، افزود: اکنون مسیر صادارت در واحدهای تولیدی باز شده است، با توجه به افزایش نرخ ارز صادارت در کشور به یک مزیت تبدیل شده است. از طرفی شرکت ها با ارزآوری می توانند مواد اولیه خود را تامین کنند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع ساخت داخل، اظهار کرد: بخشی از تولید ما هم از لحاظ مواد اولیه و هم از لحاظ ماشین آلات و تجهیزات صنعتی وابسته است، بنابراین وزارت صمت تمام تلاش خود را می کند تا از توان تولید داخل استفاده کند که به این صورت استفاده از ارز بری تولید داخل را پایین بیاورد.

وی در ادامه گفت: جلسات مختلفی با نهاد های پیشرو که استقلال صنعتی دارند، در این زمینه برگزار شده است و هماهنگی های خوبی صورت گرفته است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امسال برنامه برای ساخت داخل بخش صنعت ۳.۲ میلیارد دلار است، افزود: تلاش می شود در بخش های مختلفی چون بخش خودرو، صنعت فولاد، صنایع غذایی، لوازم خانگی و صنایع ماشین سازی با تامین مواد اولیه، تسهیل صادرات، ساخت داخل و اتکا به توان داخلی بتوانیم جهش تولید را محقق کنیم.

به گفته سرپرست وزارت صمت بخش عمده ای از ارقام تولید در سه ماه اول سال با وجود تمام محدودیت ها افزایشی بوده و در بسیاری از حوزه ها افزایش تولید داشته ایم.

وی افزود: تولید تایر خودرو۲۷ درصد و در تولید انواع لوازم خانگی بین ۵۰ تا ۱۵۰ درصد رشد تولید وجود داشته استد، در زمینه تولیدات پتروشیمی نیز افزایش تولید وجود داشته است.

کد خبر: ۲۶٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha