۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
پتروشیمی میاندوآب توسط رئیس جمهور افتتاح شد
به صورت ویدیوکنفرانسی؛

پتروشیمی میاندوآب توسط رئیس جمهور افتتاح شد

ارومیه- پتروشیمی میاندوآب دقایقی قبل طی ارتباط ویدیوکنفرانسی توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، مجتمع پتروشیمی میاندوآب دقایقی قبل همزمان با دو طرح مهم نفتی دیگر شامل احداث خط لوله " گوره به جاسک" ‌و خط تولید "نرمال هگزان" توسط رییس جمهور به بهره‌برداری رسید. 

طبق گفته مدیرعامل مجتمع پتروشیمی میاندوآب، عملیات احداث این مجتمع در سال ۹۲ به عنوان یکی از طرح‌های ملی دولت شروع شد و تاکنون برای اجرای آن معادل ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و هشت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه با افتتاح پتروشیمی میاندوآب، این شهرستان نیز وارد نقشه جغرافیای پتروشیمی ایران می شود، گفت: این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین به خط اتیلن غرب متصل می شود.

محمدمهدی شهریاری افزود: با افتتاح این طرح مهم، اشتغال زایی خوبی در منطقه ایجاد می شود.

وی سرمایه گذاری ارزی طرح را معادل ۴۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی آن را نیز هشت هزار میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: با افتتاح این طرح برای نزدیک به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: نقش آفرینی این طرح در جهش تولید، رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بسیار موثر است و با توسعه صنایع پایین دستی می توان بیش از پیش در مسیر رونق تولید گام برداشت.

کد خبر: ۲۶٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha