۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
 سویا به قیمت ۷ هزار تومان در بازار پیدا نمی‌شود
رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخمگذار استان تهران:

سویا به قیمت ۷ هزار تومان در بازار پیدا نمی‌شود

نبی پور، رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخمگذار استان تهران گفت: سویا در حال حاضر به قیمت هفت هزار تومان در بازار پیدا نمی شود و همینطور مرغداران ذرت را به ازای هرکیلوگرم بالای دو هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «ناصر نبی پور» گفت: ستاد تنظیم بازار مسئول تهیه نهاده‌های مورد نیاز مرغداری ها و دامداری هاست که متاسفانه از چهار ماه پیش بازار نهاده ها در کشور رها شده است.

وی اظهارداشت: واحدهای مرغداری و دامداری برای تامین نهاده‌های مورد نیاز خود به شدت در مضیقه هستند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخمگذار استان تهران گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت ذرت را یک هزار و ۳۵۰ تومان و سویا را دو هزار و ۴۵۰ تومان تعیین کرده در حالیکه سویا به قیمت هفت هزار تومان در بازار پیدا نمی‌شود و همینطور ذرت هم به ازای هر کیلوگرم بالای دو هزار و ۵۰۰ تومان از سوی مرغداران خریداری می شود.

وی افزود: هم اکنون بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به واحدهای مرغداری سهمیه می دهند و بقیه نهاده‌های مورد نیاز از طریق بازار آزاد در حال تهیه است.

نبی پور بیان داشت: تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ امروز با کمبود و گرانی نهاده مواجه هستند.

وی ادامه داد: تولید مواد پروتئینی اعم از گوشت، شیر، تخم مرغ، لبنیات و غیره به سختی در حال انجام است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخمگذار استان تهران گفت: قیمت تمام شده تولید تخم مرغ با توجه به کمبود و گرانی نهاده بالای ۱۲ هزار تومان برای مرغداران تمام می شود این در حالیکه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۶ به وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی (وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلی) اعلام شده در میادین چند غرفه در اختیار تولید کنندگان تخم مرغ قرار دهند تا بتوانند محصول را در تمامی فصول توزیع کنند.

نبی پور بیان داشت: غرف تاکنون در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته چون بصورت مافیایی اداره می شود و قیمت های زیادی می گیرند.
وی ادامه داد: ظرفیت تولید سالیانه تخم مرغ در کشور دو هزار و ۹۰۰ تن است که به دلیل گرما و همچنین کمبود و گرانی سویا ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید داریم به همین دلیل هم بازار با کمبود مواجه است در ضمن صادرات هم به هیچ وجه انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخمگذار استان تهران با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در کشور ۱۰,۵ کیلوگرم است، گفت: هم اکنون در کشور نزدیک به یک میلیون تن تخم مرغ در حال تولید است.

وی افزود: صادرات تخم مرغ از سال ۹۸ تا به امروز ۴۵ هزار تن بوده است.

نبی پور یادآورشد: اگرمجموع صادرات تخم مرغ را حساب کنید به اندازه مصرف ۱۵ روز تخم مرغ کشور هم نیست.

کد خبر: ۲۶٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha