۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
خط فقر در تهران ۴.۵ میلیون تومان است
استاندار تهران:

خط فقر در تهران ۴.۵ میلیون تومان است

تهران- استاندار تهران با اشاره به اینکه هزینه ها در استان ها و شهرهای مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است گفت: خط فقر در تهران ۴.۵ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار بازار، انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در نشست با معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در استانداری تهران برگزار شد،با تاکید بر توانمندی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: خط فقر در تهران چهار و نیم میلیون تومان و سایر استان‌ها دو میلیون ۱۰۰ هزار تومان است که هزینه‌ها در تهران بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اختلاف وجود دارد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه ۱۰ درصد ارزش افزوده باید برای اشتغال اختصاص پیدا کند، گفت: از بین شش هزار سهمیه اشتغال زنان سرپرست در کشور یکهزار و ۶۶۰ سهمیه اشتغال به استان تهران اختصاص پیدا کرده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه در کشور از بین هشت میلیون و ۳۱۰ هزار خانوار حدود دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار زنان سرپرست هستند که ۲۹ درصد کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند افزود: سرپرستی ۱۹۱ هزار و ۱۴۹ خانواده تهرانی بر زنان است که اکثر آنان در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند و آمار زنان سرپرست نسبت به جمعیت استان تهران ۳۳ درصد است.

وی اظهار داشت: هزینه‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور متفاوت است لذا نباید خط فقر به صورت ملی در نظر گرفته شود بلکه باید به طور برش استانی آنها را در نظر گرفت.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای مشاغل خانگی استان تهران هفت میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود گفت: با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۷، مبلغ این اعتبار ۴۸ میلیارد تومان بوده این نگاه را غیرعادلانه دانست.

کد خبر: ۲۶٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha