۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
بهره‌وری از دشت حاصل‌خیز قزوین به حداکثر می‌رسد
استاندار قزوین:

بهره‌وری از دشت حاصل‌خیز قزوین به حداکثر می‌رسد

قزوین- استاندار قزوین گفت: استان قزوین با بهره‌مندی از دشتی حاصلخیز  از  ظرفیت ویژه‌ای در بخش کشاورزی بهره‌مند است که  به خوبی نتوانسته‌ایم از ظرفیت این دشت بهره‌مند شویم و اکنون که در سال جهش تولید قرار داریم بهره‌وری از دشت حاصلخیر قزوین به حداکثر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز در بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان قزوین که با حضور عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین با دارا بودن دشتی زرخیز از گذشته تا کنون سرزمین کشاورزی و تولید بوده است و توانسته سهم بزرگی در تامین امنیت غذایی کشور داشته باشد با این حال امروز شاهد این هستیم که گویا بخشی از توانمندی و ظرفیت این دشت به فراموشی سپرده شده است.

وی بیان کرد: اگر امروز تلاش ما توسعه صنایع پایدار و توجه به بخش کشاورزی است به  این دلیل است که آینده این دشت باید در تدوین طرح و برنامه‌های استان به عنوان یک دارایی ارزشمند دیده شود و بدون تکیه بر این توانمندی نمی‌توانیم به جایگاه واقعی قزوین دست یابیم.

استاندار قزوین افزود: به پشتوانه همین دشت خز خیز است که امروز سهم استان در تامین امنیت غذایی در کشور از محصولات دامی یا کشاورزی پر رنگ است و امروز حوزه دام و طیور  دراستان در مسیر پیشرفت و توسعه بیشتر قرا رگفته است.

جمالی‌پور اذعان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مسیر بهره‌وری درست از این منابع گام نهاده است و با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، کشاورزی و برداشت محصولات موجب شده است تا کیفیت و کمیت تولیدات در استان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

وی گفت: تامین نهاده‌های دامی در شرایط امروز استان قزوین یک اولویت است که به صورت جدی در حال پیگیری است.

ظرفیت ویژه استان قزوین در تولید محصولات کشاورزی و دامی باید به کار گیری مناسب شود

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این بازدید گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در حوزه دامی و کشاورزی استان قزوین قدمتی دیرینه در این استان دارند و با تجربه ای طولانی در حال فعالیت هستند که کمی حمایت از این واحدها میتواند تا چندین برابر کمیت و کیفیت  تولید را در این بخش افزایش دهد.

وی گفت: در حال حاضر استان قزوین در حوزه تولید ماهیان زینتی در حال پیشرفت شایانی است که همین رویه در تولیدات دامی و محصولات کشاوری نیز پیش گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: در خصوص تولید نشاء استان قزوین امروز جایگاه خوبی دارد و سالانه در بیش از ۱۱ هکتار از گلخانه‌های استان قزوین نشاء تولید می شود.

کد خبر: ۲۶٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha