۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
۴۰۰۰ مترمربع از اراضی بستر رودخانه‌های استان همدان رفع تصرف شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:

۴۰۰۰ مترمربع از اراضی بستر رودخانه‌های استان همدان رفع تصرف شد

همدان - ستوده؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از رفع تصرف و آزادسازی چهار هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه‌های استان همدان در سال جاری خبر داد.

منصور ستوده در گفتگو با بازار عنوان کرد: از ابتدا سال جاری تاکنون چهار هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه‌های استان همدان با حکم قضائی رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به تشکیل تعداد ۱۷۰ پرونده تخلف تصرف رودخانه‌ها در دستگاه قضائی استان همدان اضافه کرد: ۲۰ مورد از پرونده ها پس از صدور رأی، اعاده به وضع سابق شده و مابقی نیز در مرحله صدور رأی قطعی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان یادآور شد: دستگاه قضائی استان همدان با قاطعیت با هر گونه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد کرده و متخلفان را به مجازات قانونی خواهد رساند.

ستوده در ادامه با بیان اینکه در لایروبی نقاط آسیب پذیر و تصرفات رودخانه‌ها شناسایی می‌شوند، اضافه کرد: دیوارهای رودخانه‌ها نیز توسط پیمانکار ساماندهی می‌شود.

وی بابیان اینکه برای شناسایی حد بستر و حریم رودخانه‌ها توسط شرکت مهندسین مشاور مطالعاتی انجام  و سپس تعیین آن به اداره ثبت اعلام می‌شود تا حریم حد و بستر رودخانه‌ها مشخص شود، گفت: تاکنون رودخانه‌های شهرستان‌های اسدآباد، بهار، رزن، کبودراهنگ، ملایر، نهاوند، تویسرکان و چشین، حیدره، امامزاده کوه، سیاه کمر، یلفان لایروبی شده اند.

ستوده گفت: ۳ اکیپ گشت و بازرسی در راستای حفاظت از رودخانه‌ها برای جلوگیری از برداشت شن و ماسه و رفع تصرفات در شمال، مرکز و جنوب استان همدان فعال هستند.

کد خبر: ۲۶٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha