۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
بانک‌های عامل استان سمنان تسهیلات رونق تولید را افزایش دهند
استاندار سمنان:

بانک‌های عامل استان سمنان تسهیلات رونق تولید را افزایش دهند

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به شرایط تحریم و نوسانات نرخ ارز گفت: بانک‌های عامل استان مبلغ و تعداد تسهیلات رونق تولید را در راستای حمایت از واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه باوجود تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های موجود و نرخ ارز و مباحث و موارد اقتصاد موجود در کشور، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و پرداخت هرچه سریع‌تر تسهیلات، می‌تواند در کارایی بیشتر مبلغ پرداخت‌شده و حفظ ارزش ریالی آن مؤثر واقع شود، اظهار داشت: لازم است بانک‌های عامل استان سمنان در کنار توجه به موضوعات مطرح‌شده، افزایش مبلغ تسهیلات و تعداد آن را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی حمایت از واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات را مهم‌ترین هدف در سال جاری عنوان کرد و گفت: بانک‌های عامل استان تلاش کنند تا روند حمایت از صنعت و تولید در استان، بیش‌ازپیش تقویت شود.

حمایت از صنعتگران برای دریافت تسهیلات رونق تولید
استاندار سمنان با اشاره به اینکه برخی بانک‌های عامل استان در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید و تبصره الف ماده ۱۸، بسیار خوب عمل کردند، افزود: باید این روند مطلوب در بین تمامی بانک‌های عامل استان ایجاد شود.

آشناگر توجه به تولیدات داخلی، حمایت از صنعت ملی، تولید ملی و کارگر ایرانی را ازجمله رویکردهای مهم این استان در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: بانک‌ها در اخذ تضامین و همچنین روند رسیدگی و پرداخت تسهیلات رونق تولید به صاحبان صنایع در استان، تسهیل گری کنند.

وی با تأکید بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر صاحبان صنایع برای دریافت تسهیلات رونق تولید بیان کرد: بانک‌ها باید از سختگیری‌های بی‌مورد برای پرداخت وام اجتناب کنند و در سال جهش تولید، حفظ تولید و اشتغال را در اولویت نخست قرار دهند.

اصلاح برخی قوانین و آئین‌نامه‌ها
استاندار سمنان بابیان اینکه باید برخی روندها، قوانین، آیین‌نامه‌ها و رویه‌ها اصلاح شود، تأکید کرد: توجه همه‌جانبه اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و دستگاه‌های اجرایی استان به مبحث تولید، بیش‌ازپیش افزایش پیدا کند.

آشناگر یادآور شد: شعار جهش تولید باید به‌دوراز نگاه‌های سطحی و تزئینی به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۵٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha