۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
اصلاح شاخص در دامنه یک میلیون ۴۰۰ تا یک میلیون۵۰۰هزار واحد خواهد بود
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

اصلاح شاخص در دامنه یک میلیون ۴۰۰ تا یک میلیون۵۰۰هزار واحد خواهد بود

شاه منصوری کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می رود که بازار در چند روز آینده در دامنه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد اصلاحاتی داشته باشد.

به گزارش بازار؛ برخی از تحلیلگران بورس عنوان کرده بودند که شاخص بورس در  یک میلیون ۲۰۰هزار واحد اصلاح داشته باشد اما این اتفاق صورت نگرفت. با توجه به افزایش نرخ دلار و به تبع آن بالا رفتن قیمت سهام این انتظار می‌رود که شاخص با یک اصلاح کوتاه مدت در دامنه ۱میلیون ۵۰۰هزار واحد اصلاح بخورد و بعد از آن با شدت بیشتری رشد خواهد کرد. یک فعال بازار بورس معتقد است که شاخص بورس به ۱میلیون ۸۰۰هزار واحد می‌رسد و اصلاحاتی که در برخی از اعداد مشاهده می‌شود از ویژگی‌های اعداد روند است.

دکتر اسفندیار شاه منصوری کارشناس بازار سرمایه  در گفتگو با بازار، در رابطه با وضعیت بازار بورس و اصلاح شاخص کل گفت:  اصلاح شاخص کل بازار یا شاخص سهم‌ها از نظر تکنیکال به عدد روند واکنش نشان می‌دهد و ما اصطلاحی تحت عنوان واکنش مقاومت و حمایت عدد روند داریم. از نظر ما و یکسری از تحلیلگران تکنیکال مقاومت یا اصلاح اصلی روی۱ میلیون و ۵۰۰هزار واحد باید رخ ‌دهد.

منصوری با بیان اینکه شاخص روی ۱میلیون ۲۰۰هزار واحد یک توقف چند روزه داشت افزود:  طی دو الی سه روز عددها و معاملات سنگین شده بود که شاهد در جا زدن برخی از معاملات در آن بازه زمانی بودیم.

وی حجم بالا ورود پول نقد به بازار طی ۱۰ روز اخیر را از دلایل عدم اصلاح دانست و گفت:  روز گذشته تا ساعت تا ۱۲ رکود صفحه خریدها از لحاظ حجم زده شد که با عدد بالا ۵۰هزار واحد مثبت شاخص مواجه شدیم و بازار آماده بود که از یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد عبور کند اما اصلاح رخ داده و بازار به ۱۴۰۰ واکنش نشان داد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در روز گذشته از لحاظ تکنیکال، وقتی mfi (شاخص جریان نقدینگی)  بررسی می‌کنیم در نقطه اشباع بود و شاخص یکسری واگرایی  در آخرین لحظات نشان می‌داد که سیگنال خروج و منفی شدن بازار در آخر روز به این دلیل بود.

منصوری با تاکید بر قدرت بالای نرخ دلار و پیش بینی رشد آن افزود: انتظار می‌رود که بازار  در  چند روز آینده در دامنه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد اصلاحاتی داشته باشد که بعد از آن برای رسیدن به یک میلیون ۸۰۰ هزار واحد استارت می‌زند.

وی گفت:  ما انتظار زیادی نداشتیم که در ۱میلیون ۲۰۰ هزار واحد اصلاح  رخ بدهد و  اما بازار روی اعداد روند واکنش نشان می‌دهد و اعداد بازار آنقدر بزرگ شده که ما هر سه یا چهار روز به یک عدد روند می‌رسیم، به عبارت دیگر هر ۱۰۰هزار واحد را در سه یا چهار روز تجربه می‌کینم و این‌ها مقاومت اعداد روند است.

این کارشناس بورس عنوان کرد:  از آخرین اصلاحی که در دامنه ۹۰۰هزار اتفاقی افتاد، ۱۰۰درصد فی بوش(معنی دقیق رو نمی‌دونم چیه) در دامنه ۱۵۰۰ است و احساس می‌کنم که زودتر به استقبال رفته باشیم.

کد خبر: ۲۵٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha