۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
بهره برداری از ۴ پروژه شاخص سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خبر داد

بهره برداری از ۴ پروژه شاخص سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در زنجان

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از افتتاح چهار پروژه شاخص سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های گردشگری، اقامت بوم‌گردی و پذیرایی سنتی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، امیر ارجمند ظهر سه شنبه در جمع فعالین صنایع دستی در زنجان به تسهیل مراحل سرمایه‌گذاری و صدور موافقت‌نامه‌های مناسب در سه حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های سرمایه‌گذاری که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند امسال در اولویت اجرا هستند.

وی اظهار کرد: چهار پروژه شاخص سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های گردشگری، اقامت بوم‌گردی و پذیرایی سنتی امسال در استان زنجان طی ایام الله دهه فجر و هفته دولت به بهره‌برداری می رسد و برای بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا سفرها لغو شد، گفت: بعد از دستور ستاد کرونا مراکز گردشگری استان بازگشایی شد و طی یک ماه گذشته بازدید از سایت های گردشگری استان خوب بوده است. 

ارجمند افزود: در استان بازدید از گنبد سلطانیه و غار کتله خور بیشتر مورد توجه گردشگران بوده است. 

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی استان تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند و ماسک  در اختیار گردشگران قرار می دهد. 

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی زنجان، تاکید کرد: تمام گردشگران ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک هستند. 

ارجمند بر استفاده از نانوتکنولوژی شرکت دانش بنیان برای ارتقای کیفیت و دوام کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی در استان تاکید کرد و گفت: یکی از زمینه‌های تحقق این امر برای جذب گردشگر و حمایت از تولید و فروش کالاهای تولیدی در حوزه صنایع دستی است. 

وی با بیان اینکه صنعت چاقو و ملیله جایگاه ویژه ای در جهش تولید و رونق تولید دارد، گفت: استفاده از نانو مانع از زنگ زدگی و کند شدن چاقو و مانع اکسیده شدن ملیله می شود.

کد خبر: ۲۵٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha