۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
نرخ بهره بین بانکی روسیه به پایین‌ترین سطح رسید

نرخ بهره بین بانکی روسیه به پایین‌ترین سطح رسید

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره بین بانکی خود را با ۱۰۰ نقطه پایه کاهش داد و با اعمال پایین‌ترین هزینه اخذ وام در دوران پساشوروی، اقدام به حمایت از اقتصاد کرونازده این کشور کرد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، تازه ترین تصمیم بانک مرکزی روسیه بلافاصله پس از آن گرفته شد که «الویرا نابیولینا» رییس این نهاد در چندین موقعیت از سیاستگذاران خواسته بود تا نسبت به کاهش ۱۰۰ نقطه پایه ای نرخ بهره، رویکرد جدی و قاطعانه تری اتخاذ کنند.

این در حالی است که تصمیم کاهش نرخ بهره و رساندن آن به ۴.۵ درصد پیشتر توسط تحلیل گران پیش بینی شده بود. در این بین، بانک مرکزی روسیه در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به نظارت دقیق بر پیشرفت پاندمی در این کشور، اعلام کرد که با ارزیابی‌های بیشتر امکان کاهش هرچه بیشتر نرخ بهره را خواهد سنجید.

این نهاد اعلام کرد: به دلیل تداوم بیش از انتظار محدودیت‌های قرنطینه در روسیه و جهان، فاکتورهای تورم زدا نسبت به گذشته قدرتمندتر هستند؛ تحت این شرایط، احتمال انحراف چشمگیر نرخ تورم از هدفگذاری ۴ درصد برای سال ۲۰۲۱ وجود دارد؛ تصمیم کاهش نرخ بهره با هدف محدود کردن این خطر و نگه داشتن نرخ تورم در نزدیکی ۴ درصد اتخاذ شده است.

کد خبر: ۲۵٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha