۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
افزایش محدودیت‌های صدور روادید کار آمریکا

افزایش محدودیت‌های صدور روادید کار آمریکا

ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، ورود بخشی از نیروی کار خارجی را، از جمله در زمینه فناوری، ممنوع کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، در حالی‌که آمریکا در پی همه‌گیری کرونا با چالش‌های ناشی از بی‌کاری‌ روبه‌رو شده، دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، ورود بخشی از نیروی کار خارجی را، از جمله در زمینه فناوری، به طور موقت ممنوع کرده‌است.

این فرمان اجرایی تا پایان سال جاری میلادی جریان خواهد داشت و انتظار می‌رود بر نیم میلیون نفر از خارجی‌های شاغل در آمریکا تاثیر بگذارد.

در ماه‌های پیش و در پی آغاز همه‌گیری کووید-۱۹، روند صدور روادید معمول ورود به آمریکا، از جمله روادیدهای مهاجرتی، توسط کنسولگری‌های آن کشور در بسیاری از کشورها موقتا متوقف شده بود.

ترامپ سوم اردیبهشت یک فرمان اجرایی را امضا کرد که براساس آن صدور گرین‌کارت (کارت سبز) برای متقاضیان به مدت ۶۰ روز تعلیق شد.

در آن زمان رئیس‌جمهور ایالات متحده تاکید کرده بود که در پایان ۶۰ روز بار دیگر به بازبینی ابعاد این فرمان اجرایی خواهد پرداخت و تصمیم خواهد گرفت.

در بیانیه صادر شده از سوی رئیس‌جمهور آمده است «در اداره سیستم مهاجرتی کشورمان باید هوشیاری کامل در مورد پیامدهای ناشی از کارکنان خارجی را بر بازار کار ایالات متحده حفظ کنیم، به‌ویژه در پی شرایط فوق‌العاده کنونی در پی بی‌کاری داخلی گسترده و کاهش تقاضا برای نیروی کار».

فرمان اجرایی جدید، شامل دارندگان روادید اچ-۱بی برای کارکنان ماهر، و نیز اچ-۲بی و جـِی-۱ برای کارگران فصلی به‌جز در بخش کشاورزی می‌شود. کارمندان شرکت‌های دارای روادید ال-۱ که محل کارشان به آمریکا انتقال می‌یافت نیز تا پایان سال جاری قادر به استفاده از روادید خود نخواهند بود.

بی‌کاری در اوایل سال جاری میلادی در آمریکا در حدود ۳.۵ درصد بود، اما با همه‌گیری کرونا، محدودیت‌ها، تعطیلی‌ها، قرنطینه‌ها، و پیامدهای دیگر آن در ماه مه این رقم به بیش از ۱۳ درصد رسید. ماه پیش شمار بی‌کاران در ایالات متحده ۲۱ میلیون نفر برآورد شد.

کد خبر: ۲۵٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha