۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
سرنوشت طرح اصلاح نظام بانکداری؛ می‌توانیم میان بُر بزنیم
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

سرنوشت طرح اصلاح نظام بانکداری؛ می‌توانیم میان بُر بزنیم

پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصاد مجلس یازدهم گفت: اگر نمایندگان بر روی طرح اصلاح نظام بانکداری اجماع داشته باشند می توانیم میان بر زده و به سرعت این طرح را به اتمام برسانیم زیرا پیش تر درباره جزئیات و کلیات طرح چکش کاری لازم انجام گرفته است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره سرنوشت اصلاح نظام بانکی گفت: اصلاح نظام بانکی در مجلس دهم در دو بخش مطرح شد.

وی افزود: بخش اول این طرح به اصلاح بانکداری معطوف شد که موضوع قواعد و قوانین نظام بانکی درباره بحث سرمایه گذاری، تسهیلات و روابط مردم با بانک ها را مورد بررسی قرار داد. این موضوع پس از سه سال کارکارشناسی در کمیسیون تصویب شد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: بخش دوم این طرح به اصلاح قانون بانک مرکزی معطوف شد. این قانون هم اصلاحاتش انجام و در کمیسیون تصویب شد. بنابراین این دو قانون در قالب  یک طرح با عنوان اصلاح نظام بانکداری به مجلس ارجاع شد و نهایتا کلیات این طرح در صحن مجلس به تصویب رسید.

وی بیان داشت: در حال حاضر اصلاحات این دو طرح در مجلس موجود است.

رییس کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: متاسفانه با توجه به تداخل بررسی این طرح با بودجه سالیانه و همچنین شیوع کرونا در سال گذشته  جزئیات این طرح در صحن مجلس بررسی نشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر متون این دو طرح در اختیار ماست. پیشنهاد ما این است این متون باید در کمیسیون اقتصادی مطرح شده و نمایندگان جدید این طرح را مطالعه کنند. اگر نمایندگان فعلی روی این طرح اجماع مجددی شکل دادند قطعا ما می توانیم میان بر زده و  به سرعت این طرح را به اتمام برسانیم چراکه پیش تر درباره جزئیات و کلیات این طرح چکش کاری  لازم انجام گرفته است.

این نماینده مجلس بیان داشت: اگر نمایندگان فعلی و دلتمردان مجددا برروی این طرح ایراداتی را مطرح کردند طبیعتا می‌توان با یک فاصله زمانی بیشتر به این مسئله رسیدگی کرد چراکه ضرورت اصلاح نظام بانکی اجتناب ناپذیر است و قطعا در این مجلس هم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۵٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha