۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کاهش شاخص بورس‌های آسیایی
با نگرانی از شیوع مجدد کرونا رقم خورد؛

کاهش شاخص بورس‌های آسیایی

شاخص کل بورس‌های اوراق بهادار در کشورهای آسیایی با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، با توجه به افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع بیماری کرونا و آغاز موج دوم شیوع بیماری کووید-۱۹ در چین، شاخص کل بورس اوراق بهادار در کشورهای آسیایی در معاملات امروز کاهش یافت.

در توکیو، شاخص سهام ‌نیکی ۲۲۵، ‌یکی ‌از دو شاخص عملکرد ‌بورس اوراق ‌بهادار ‌توکیو که سهام ‌۲۲۵ ‌شرکت ‌بزرگ ‌ژاپن در آن ‌فهرست ‌و در هر روز کاری ارزشگذاری می‌شوند، در پایان معاملات امروز با ۱۸ صدم درصد کاهش به ۲۲ هزار و ۴۳۷ واحد رسید.

ارزش شاخص سهام "توپیکس" (‌TOPIX)، ‌دیگرشاخص ‌عملکرد ‌بورس ‌اوراق بهادار توکیو نیز در پایان داد و ستدهای امروز با ۲۳ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به یک هزار و ۵۷۹ واحد رسید.

شاخص سهام مرکب هنگ سنگ (Hang Seng)، یکی از شاخص‌های عملکرد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، نیز در پایان معاملات امروز با ۵۴ صدم درصد کاهش به ۲۴ هزار و ۵۱۱ واحد رسید.

شاخص مرکب بورس شانگ‌های هم در معاملات امروز با هشت صدم درصد کاهش به دو هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

اما شاخص سهام شنزن (SZSE)، دومین شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار چین که سهام شرکت‌های فنی در آن در هر روز کاری ارزشگذاری و خرید و فروش می‌شود، با ۲۹ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به یک هزار و ۹۳۶ واحد رسید.

ادامه شیوع بیماری کووید-۱۹ در برخی مناطق باعث شک و تردید سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی درباره ادامه دار بودن روند از سرگیری کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی- مالی به شک و تردید انداخته است.

بر اساس این گزارش بیش از ۲۲۰ مورد دیگر از ابتلا به بیماری ویروس کرونا ۲۰۱۹، (کووید-۱۹)، در پکن ظرف یک هفته شناسایی شده است.

در آمریکا نیز در حدود ۱۲ ایالت جنوبی مرکزی و غرب این کشور نیز موارد بی سابقه‌ای از شیوع بیماری کووید-۱۹ به ثبت رسیده است.

شرکت آمریکایی تولید نرم‌افزارها و سخت افزارهای نوین رایانه‌ای و همچنین گوشی‌های هوشمند تلفن همراه اپِل، فروشگاه‌های خود در ایالت‌های که بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را دارند و به شدت درگیر این بیماری ویروسی هستند، تعطیل می‌کند.

در همین بازار ارزش برابری ین با دلار آمریکا نیز در معاملات امروز بازار توکیو، نوسان چندانی نداشت. بدین صورت که هر ۱۰۶,۹۲ ین برابر یک دلار آمریکا معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ۱۰۶,۸۷ ین برابر یک دلار آمریکا داد و ستد می‌شد.

ارزش برابری ین با یورو نیز در معاملات امروز بازار توکیو، کاهش یافت. بدین صورت که هر ۱۲۰,۰۲ ین برابر یک یورو معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ۱۱۹,۴۶ ین برابر یک یورو داد و ستد می‌شد.

در بازار نفتی آسیا نیز بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود ۳۹ دلار و ۷۵ سنت معامله شد. نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود با ۳۱ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۲ دلار و ۳۲ سنت رسید.

کد خبر: ۲۵٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha