۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
بازگشت محدودیت‌های پروازی در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

بازگشت محدودیت‌های پروازی در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروتکل های بهداشتی رعایت نشود ناگزیر به بازگشت محدودیت ها خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهارداشت: کلیه شرکت های هواپیمایی، فرودگاهها، شرکت هایی که خدمات زمینی، بار، مسافر و خدمات ویژه ارائه می دهند، خلبانان و کادر پروازی، خدمات پرواز، واحد کنترل پرواز(ATS)، مسئولان پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، کارکنان خدمات مسافر، تعمیر و نگهداری هواپیما، موظف به رعایت شیوه نامه کد ۱۹۰۰ سازمان  هواپیمایی کشوری هستند.

وی افزود: بازرسی های مستمر سازمان هواپیمایی کشوری از بخش های مختلف صورت می گیرد و چنانچه کوتاهی در این زمینه مشاهده شود به بخش مربوطه تذکر کتبی و در صورت تکرار طبق مقررات برخورد خواهد شد.

جعفرزاده ادامه داد: ایمنی و سلامت پروازها اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است و رعایت دستورالعمل ها الزامی است در غیر اینصورت بازگشت به محدودیت ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: طبق تعاریف اشاره شده در شیوه نامه مذکور بیمار مشکوکی که یکی از علائمی چون تب بیش از ۳۸ درجه، سرفه های مکرر، نفس های غیرعادی و یا تنگی نفس، استفراغ مداوم و تشنج داشته باشند جهت حفظ سلامت سایر مسافران از پرواز آن جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاصله گذاریهای اجتماعی در محیط فرودگاهها و داشتن ماسک برای تمامی مسافران از محوری ترین اصول توصیه بهداشتی است به مسافران توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا عدول از شیوه نامه سازمان مراتب را از طریق کارت نظر سنجی به این سازمان اطلاع دهند همچنین روابط عمومی شرکت ها و فرودگاهها ملزم به ارائه گزارش مداوم اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته خود به سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

کد خبر: ۲۵٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha