۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
مشکل کشور اقتصاد دولتی است/ مردم در حوزه اقتصادی احساس امنیت نمی‌کنند
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با بازار:

مشکل کشور اقتصاد دولتی است/ مردم در حوزه اقتصادی احساس امنیت نمی‌کنند

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم در حوزه اقتصادی احساس امنیت نمی‌کنند، تأکید کرد: بیشترین تهدید از جانب خود دولت انجام می‌شود.

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعال سازی ظرفیت‌های بومی و محلی ارزآوری استان‌ها در کشور، گفت: جان کلام این است که ما باید ابتدا دولت را از اقتصاد بیرون کنیم.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد ملی و مردمی شود، اظهار داشت: ورود دولتمردان به امر اقتصاد، آفت اقتصاد ماست در حقیقت این حضور اجازه نمی‌دهد تا ظرفیت‌های استانی در راستای صادرات و ارزآوری شکوفا شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد:‌ در حال حاضر مشکلات کشور تحریم نیست و مشکل کشور دولتی بودن اقتصاد است که امکان رقابت را از مردم می‌گیرد و این احساس را پدید می‌آورد که دولت مشتری نان مردم است چرا که اصلاً در امر اقتصاد نمی‌توان با دولت رقابت کرد.

وی اظهار داشت: دولت باید در موضوع اقتصاد در جایگاه داوری قرار گیرد و مردم را هدایت کند.

علیرضا بیگی بیان داشت :‌ اگر امکانی فراهم کنیم که مردم بیایند و در اقتصاد با هم رقابت کنند می‌بینیم که هر جغرافیایی مزیت‌هایی خاص خودش را دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم در حوزه اقتصادی احساس امنیت نمی‌کنند، تأکید کرد: بیشترین تهدید از جانب خود دولت انجام می‌شود به عنوان مثال در زمان توطئه ۴۲۰۰ ما دیدیم که این ارز به برخی صنایع داده و به برخی داده نشده، حتی ما مطلع شدیم که این ارز شبانه توزیع شده است لذا این موارد همه محصول حضور دولت در اقتصاد است.

علیرضا بیگی تأکید کرد: بنابراین ظرفیت‌های بالقوه ارزآور، در بسیاری از استان‌های کشور وجود دارد اما به شرط اینکه دولت پای خود را از روی اقتصاد بردارد.

وی تأکید کرد: با امکانات کشاورزی که ما در کشور داریم می‌توانیم به ارزآوری کشور کمک کنیم، دولت تنها باید زیرساخت‌های ارتباطی را تأمین کند، در حال حاضر در صنعت فرش ضعیف شده‌ایم در حالی که این بخش سهم زیادی در ارزآوری داشت.

این نماینده مجلس گفت: دولت بر این موضوع باور ندارد که می‌تواند بر ظرفیت‌های داخلی کشور و ارزآوری این ظرفیت‌ها تکیه کند.

کد خبر: ۲۵٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha