۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
ارزش مس در بورس به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

ارزش مس در بورس به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت

کرمان - مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه ارزش مس در بازار بورس در سال گذشته ۷۲ هزار میلیارد تومان بود، گفت: این رقم در حال حاضر به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی مس سرچشمه، اردشیر سعد محمدی اظهار داشت: شرکت مس در سال ۹۸ در مسیری مناسب قرار گرفته و رتبه اول در رشد فروش کشور را کسب کرده است و در رشد سوددهی نخستین شرکت در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر دو هزار و ۲۷۰ میلیون یورو به اضافه ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید در دست اجرا داریم، در استان کرمان ظرفیت تولید کاتد به ۴۰۰ هزار تن رسیده است که ۲۸۰ هزار تن در مس سرچشمه و ۱۲۰ هزار تن هم طی دو هفته گذشته با افتتاح های ریاست جمهوری به ظرفیت کاتد اضافه شده است.

سعدمحمدی اظهار کرد: در معدن دره آلو تا پایان امسال کارخانه ۱۵۰ هزار تنی و در دره زار هم کارخانه ۱۲۰ هزار تنی کنسانتره را راه اندازی می کنیم ضمن اینکه در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ فاز دو میدوک در شهربابک با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و ۲۰۰ هزار تنی کنستانتره جدید در سرچشمه و نیز طرح مکانیزاسیون در سرچشمه در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: صادرات مس در سال ۹۸ حدود ۲.۵ برابر نسبت به سال ۹۷ افزایش داشتیم که امسال سال جهش تولید را داریم امیدواریم ارتقاء در این بخش را شاهد باشیم و از تولید ۱۱۷ هزار تن سال گذشته به بالغ بر ۱۵۰ تن برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه امسال پنج معدن جدید در استان کرمان باز می کنیم که مطالبه ای است و قطعا انجام می شود، گفت: در تولید کنستانتره مس کارخانه های بسیاری راه اندازی کردیم و امیدواریم در مسیری قرار گیریم که تکنولوژی ثبت طرح تولید کنستانتره را به نام شرکت مس ایران ثبت کنیم که آمادگی اجرا، طراحی و تولید تجهیزات کارخانه کنسانتره با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن را داریم.

سعدمحمدی ادامه داد: اگر بتوانیم در استان کرمان شرایط تولید را بیش از گذشته فراهم کنیم نمایشگاه دائمی مس را در رفسنجان ایجاد خواهیم کرد که امکان ساخت قطعات بیش از گذشته برای قطعه سازان فراهم باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: طی سه ماه گذشته فروش بی نظیری در تاریخ داشتیم و در بخش تولید از سال گذشته فزونی گرفتیم و امیدواریم امسال رکوردهای جدیدی برجای بگذاریم.

سعدمحمدی ادامه داد: امسال ۵۰۰ نیروی جدید استخدام کردیم و ۱۰۰ نفر دیگر را در شهریور با آزمون جذب می کنیم و تمامی نخبه های استان را در رشته های مورد نیاز خود به کار می گیریم و آنان را پرورش و آموزش می دهیم که در سال های آینده مدیرانی با توانایی بالا در مس باشند.

وی افزود: در بخش مسئولیت های اجتماعی در سال گذشته ۷۰ زمین چمن در روستاهای استان کرمان احداث کردیم، ۱۳ اردوی جهادی پنج روزه با ۲۵ پزشک متخصص در روستاها درمان رایگان ارائه کردند؛ اردوهای جهادی امسال به ۲۰ عدد می رسد و سعی کردیم تلاش خود را برای مسئولیت اجتماعی تا حد امکان انجام دهیم.

وی ادامه داد: ورزشگاه ۳۰ هزار نفری کرمان امسال افتتاح می شود که یکی از مدرنترین ورزشگاه ها خواهد بود و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری رفسنجان و ۱۵ هزار نفری در شهربابک موجب می شود که تورنمنت بین المللی در استان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰ هزار متر و امسال ۱۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شد که ذخایر بیش از ۷۰ سال آینده را تامین می کند، اظهار داشت: پنج معدن جدید که موجب رونق اقتصادی در مناطق مختلف استان کرمان می شود امسال اکتشاف خواهد شد.

سعد محمدی ادامه داد: شرایط ما به گونه ای است که در بازار بورس در سال ۹۷ ارزش مس ۳۰ هزار میلیارد تومان بود سال گذشته به ۷۲ هزار میلیارد تومان و امروز به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافته که بیانگر رفتار مس در انظار اقتصادی کشور است.

کد خبر: ۲۵٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha