۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
گردشگری بهترین گزینه برای نجات اقتصاد کشور است
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

گردشگری بهترین گزینه برای نجات اقتصاد کشور است

گرگان- منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: اگر برای نجات اقتصاد به دنبال جایگزین مناسب برای نفت هستیم ‏بهترین گزینه توسعه صنعت گردشگری است‎.‎

غلامرضا منتظری در  گفت‌وگو با خبرنگار بازار، گردشگری را یکی از صنایع مهم در توسعه گلستان برشمرد و اظهار کرد: اعتقاد من بر این است که اگر برای نجات اقتصاد به دنبال جایگزین مناسب برای نفت و همچنین فاصله گرفتن از اتکا به درآمدهای نفتی هستیم گزینه‌ای بهتر از صنعت گردشگری و صنایع‌دستی نداریم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: نخستین مزیت گردشگری این‌که معرف فرهنگ و هنر تمدن ایران اسلامی است و سوی دیگر جزو صنایعی است که کمتر تحت تأثیر تحریم‌ها قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری ارزش‌افزوده فراوانی برای ما خواهد داشت، گفت: مهم‌ترین مزیت گردشگری این است که فرصت‌های اشتغال مولد را در جای‌جای ایران اسلامی برای ما ایجاد می‌کند.

منتظری بابیان این‌که مجمع نمایندگان استان بنا دارد تا کارگروه گردشگری را به‌طورجدی و فعال برگزار و دغدغه‌های این حوزه را پیگیری کند، ادامه داد: از دغدغه‌ها و اولویت‌های جدی من در چهار سال پیش رو ارتقاء سطح کمی و کیفی گردشگری استان با همکاری استاندار و مدیران اجرایی استان به‌خصوص در حوزه گردشگری است.

وی اضافه کرد: جلسه‌ای که با فعالان گردشگری داشتیم که چند مصوبه داشت؛ اول اینکه فهرستی از چالش‌ها و موانع پیش روی گردشگری استان تهیه شود و در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی مشکلات را برطرف کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه دیگر این بود که اگر گردشگری با قوانین مزاحم مواجه است راهکاری برای آن در نظر بگیریم و همچنین اگر مسئله اعتبار و جذب سرمایه‌گذار است برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

وی همچنین از ارائه پیشنهاد برای تهیه مدلی برای تبدیل‌شدن استان گلستان از معبر به مقصد گردشگری خبر داد و گفت:ما ازنظر تنوع اقلیمی جزو استان‌های کم‌نظیر کشور هستیم و بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده از ۱۳ اقلیم شناسایی‌شده هشت مورد آن در استان گلستان وجود دارد.

کد خبر: ۲۵٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha