۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
دولت با اعطای وام های آسان به متقاضیان ساخت مسکن بازار را کنترل کند
یک کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت با اعطای وام های آسان به متقاضیان ساخت مسکن بازار را کنترل کند

اصفهان - یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: برای کنترل بازار املاک و مسکن لازم است دولت با اعطای وام های آسان به متقاضیان واقعی ساخت مسکن اقدام کند.

کیوان فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش قیمتها در بازار مسکن و املاک کشور گفت: بعد از شیوع کرونا و رکود در بازار مسکن به یکباره شاهد افزایش قیمتها در این بازار بودیم.

وی با بیان اینکه زنجیره افزایش قیمتها در بقیه اقلام و کالاها به بازار مسکن هم میرسید، ابراز داشت: به دلیل وابستگی بازار مسکن به خیلی از اقلام و کالاهای دیگر مثل مصالح ساختمانی، لوازم برقی، صنایع چوبی و غیره ناخودآگاه افزایش قیمت در آن کالاها روی بازار مسکن نیز تاثیر می گذارد.

افزایش قیمت مسکن بیش از دیگر اقلام روی زندگی مردم تاثیر می گذارد

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن بیش از دیگر اقلام روی زندگی مردم تاثیر می گذارد، تصریح کرد: مسکن یکی از نیازهای ضروری هر فرد و خانواده است و به دلیل جوان بودن بافت جمعیتی کشور و نیاز مبرم بسیاری از خانواده ها به مسکن افزایش قیمت ها بسیار مشهود است.

وی با بیان اینکه به دلیل رکود در بازار مسکن در طی سالهای اخیر تقاضا نسبت به عرضه در این بازار افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: دولت باید با ارائه راهکارهای عملی همچون اعطای وام های ساخت آسان به متقاضیان مسکن زمینه را برای ساخت مسکن مصرف کننده های واقعی فراهم کند.

حضور برخی از واسطه ها و دلالان و سواستفاده آنها از بازار آشفته کنونی مسکن

فرامرزی با اشاره به حضور برخی از واسطه ها و دلالان و سواستفاده آنها از بازار آشفته کنونی مسکن بیان داشت: ارائه برخی قیمتهای دور از ذهن توسط برخی از افراد که خود را مشاور و کارشناس مسکن نامیده اند به این آشفتگی در بازار مسکن ضریب داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارائه طرح هایی مثل مالیات بر خانه های خالی در کوتاه مدت موثر است و بیشتر به عنوان یک تسکین دهنده عمل می کند، یادآور شد: برای حل مشکلات مسکن مردم به خصوص اقشار اجاره نشین که اکثر از طیف حقوق بگیر جامعه هستند اقدامی بنیادین شود.

خرید و فروش های مکرر در بازار املاک و مسکن نیازمند چاره جویی است

این کارشناس اقتصادی با اشاره به ارائه برخی قیمتها توسط مالکین برای فروش و یا اجاره تاکید کرد: به دلیل اینکه این املاک جز دارایی های شخصی افراد است کسی نمی تواند نسبت به قیمتهای ارائه شده اعتراضی کند و باید شرایط به گونه ای پیش برود که با افزایش عرضه منزل این افراد مجبور به کاهش قیمتهای ارائه شده شوند.

وی افزود: دولت برای افرادی که با خرید و فروش های مکرر در بازار املاک و مسکن باعث افزایش قیمتها می شوند اقدامی فوری کند.

فرامرزی با بیان اینکه پیش از این برای افرادی که چند بار خرید و فروش می کردند مالیات وضع میشد، گفت: به دلیل اینکه این طرح باگهای زیادی داشت بسیاری از دلالان و واسطه ها با دور زدن این طرح خرید و فروش های خود را بدون پرداخت مالیات یا پرداخت حداقلی انجام می دادند که این طرح باید توسط کارشناسان بررسی همه جانبه و ارائه شود.

کد خبر: ۲۵٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha