۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
تلاش سوریه برای توسعه تجارت خود با کشورهای همجوار

تلاش سوریه برای توسعه تجارت خود با کشورهای همجوار

دولت سوریه با ارائه تسهیلات به کشورهای همجوار در صدد توسعه تجارت و بازرگانی با این کشورها و مقابله با قانون سزار آمریکاست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شبکه تلویزیونی المنار‏ گزارش داد، با تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت سوریه، کشورهای همسایه سوریه می‌توانند به اقتصاد این کشور کمک کنند.

بر اساس برخی منابع آگاه، لبنان در راس کشورهایی قرار دارد که می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند به طوری که عوارض گمرگی کامیون‌های لبنانی که برای ورود به عراق، اردن یا دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از خاک سوریه عبور می‌کنند‏، کاهش خواهد یافت و در نتیجه این اقدام می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد سوریه باشد.

ناصر یاغی، کارشناس اقتصادی سوریه با اشاره به توسعه تجارت و بازرگانی از طریق کاهش عوارض گمرگی کامیون‌های لبنانی گفت من معتقدم این اقدام سبب افزایش فعالیت‌های تجاری و بازرگانی لبنان و کشورهای عربی به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس و افزایش تبادلات کشاورزی و صنعتی خواهد شد.

گزارشگر المنار افزود: تسهیلات سوریه به لبنان باعث افزایش مبادلات تجاری و صنعتی وهمچنین تبادل ارزهای داخلی هر چند به میزان اندک خواهد شد.

ابراهیم علوش، پژوهشگر اقتصادی گفت: در حقیقت قانون سزار فرصت مناسبی برای اجرای طرح تکامل اقتصادی است که بایستی قبل از قانون سزار به اجرا در می‌آمد.

ابراهیم علوش افزود، شاید برخی ایده تبادل کالا با ارزهای محلی را محکوم کنند‏، این ایده در وضعیت عادی‏، ایده خوبی است، ولی با توجه به سقوط لیره لبنان و سوریه‏، داد و ستد می‌تواند جایگزین تبادل کالا با ارزهای داخلی باشد‏، اینکه مقادیری از یک کالا در مقابل مقادیری از یک کالای دیگر مبادله شود.

شبکه المنار در ادامه افزود: تبادل کالا بین سوریه و لبنان می‌تواند به خروج این کشورها از بحران و افزایش هماهنگی‌ها در مقابله با تحریم‌های آمریکا کمک کند. سوریه و لبنان یا باید در بحران‌ها غرق شوند یا اینکه تحریم‌ها را دور بزنند و برای اینکار باید فورا اقداماتی اتخاذ کنند و آن را به مرحله اجرا در آورند.

طرح موسوم به قانون «سزار» برای تحریم سوریه سال گذشته میلادی در کنگره آمریکا تصویب شد و بر مبنای آن تحریم‌های اقتصادی علیه دولت دمشق و متحدانش اجرایی می‌شود. این قانون از ۱۷ ژوئن وارد فاز اجرایی شد.
کد خبر: ۲۵٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha