۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
۲۴۰۰خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی درزنجان بهره مند شدند
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

۲۴۰۰خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی درزنجان بهره مند شدند

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن زنجان، از بهره مندی بیش از دو هزار و ۴۰۰ خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در طول یک سال گذشته دراستان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن، رضا خواجه ای، از بهره مندی بیش از دو هزار و ۴۰۰ خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در طول یک سال گذشته دراستان زنجان خبر دادو گفت: مقاوم سازی بیش از ۴۹ هزار واحد مسکونی روستایی در استان انجام شده است. 

وی اظهار کرد: بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت گاههای آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان، به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در راستای کاهش صدمات ناشی از حوادث، تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از اهم اهداف اصلی طرح است.

خواجه ای با بیان اینکه، تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد تاسقف ۴۰میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می شود، ادامه داد: با شناسایی مناطق کم برخوردار وبرنامه ریزی مناسب می توان روند رو به رشدی را در ارائه تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی دنبال کرد.

وی  میانگین مقاوم سازی مسکن های روستایی در کشور را ۴۱ درصد عنوان نمود و خاطرنشان کرد: زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود به طوری که در این زمینه ۱۲ درصد از متوسط کشوری جلوتر است.

کد خبر: ۲۵٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha