۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
۸۰ درصد از اصناف از شیوع کرونا آسیب دیده اند
رئیس اتاق اصناف تهران:

۸۰ درصد از اصناف از شیوع کرونا آسیب دیده اند

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اکثر اصناف در پی شیوع کرونا با بدهی‌های سنگینی مواجه شده اند که قرار بود چند ماه بیمه بیکاری به آن‌ها پرداخت شود؛ اما علی رغم اعلام بانک مرکزی، بانک‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به تقسیم بندی دولت در خصوص گروه‌های آسیب دیده از کرونا گفت: دولت ۱۰ گروه آسیب دیده از کرونا را معرفی کرده است اما مبنای این تقسیم بندی مشخیص نیست در حالی که حدود ۸۰ درصد اصناف از شیوع این بیماری آسیب دیده‌اند و هیچ سوالی در این باره از اتاق اصناف تهران نپرسیدند.

وی با بیان اینکه سه گروه از اصناف در پی شیوع کرونا آسیب دیدند، عنوان کرد: یک گروه اصنافی بودند که صنف آنها تعطیل شد درحالی‌که هزینه‌های جاری و اجاره‌بهای آن ‌ها همچنان وجود داشت. اصناف تمام سال را کار می‌کنند به امید آنکه شب عید بتوانند فروش ویژه داشته باشند که متأسفانه در آن زمان، بنا به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا همه اصناف تعطیل شدند.

رئیس اتاق اصناف تهران از انجام آسیب‌شناسی اصناف و زیان‌های وارده به آن ‌ها خبر داد و اظهار کرد: قرار بود چند ماه بیمه بیکاری به کارکنان واحدهای صنفی تعطیل شده پرداخت شود. رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده دستورات این امر داده شده است اما وقتی به بانک مراجعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم هنوز هیچ کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در سازمان تأمین اجتماعی تعداد زیادی ثبت نام کرده‌اند اما هنوز اتفاقی در حوزه واحدهای صنفی نیفتاده است. حدود ۴۱ سال از انقلاب می‌گذرد و هیچ زمان نگفته‌ایم به اصناف کمک شود زیرا اصناف همیشه پای کار بوده‌اند اما اگر امروز به برخی اصناف کمک نشود، ورشکسته می‌شوند.

نوده‌فراهانی با بیان اینکه اکثر اصناف در پی شیوع کرونا دارای بدهی‌های سنگین هستند، گفت: تالارهای پذیرایی هزینه‌های زیادی انجام داده‌اند که در ایام عید و پس از ماه رمضان فعالیت کنند اما متأسفانه همه قراردادهای آن‌ها لغو شد و اتاق اصناف نیز آن‌ها را مجبور کرد، کل مبلغ مردم باید بازگردانده شود اما با این وجود نمی‌توان آن ‌ها را رها کرد و باید فکری برایشان شود.

کد خبر: ۲۵٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha