۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
ارایه طرح جاماندگان سهام عدالت به هیات رئیسه مجلس
رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار مطرح کرد

ارایه طرح جاماندگان سهام عدالت به هیات رئیسه مجلس

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم معتقد است دولت می‌تواند از محل ۴۰ درصد منابع آزاد نشده، سهام عدالت جاماندگان از این سهام را پوشش دهد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بازار با اشاره به آخرین اخبار از طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس یازدهم گفت: طرح جاماندگان سهام عدالت در دو سرفصل تهیه شده و تاکنون به هیئت رییسه مجلس ارجاع و این هیئت این طرح را اعلام وصول کرده است.

طرح سهام عدالت روی میز کمیسیون اقتصادی
وی افزود: با این حال هنوز کمیسیون ها تکمیل نشده است و امکان ارجاع و بررسی این طرح فراهم نشده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: انشاالله اگر این هفته کمیسیون‌ها تشکیل شود احتمالا اولین طرحی که در کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت، طرح جاماندگان سهام عدالت خواهد بود.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به فواصل طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس یازدهم تصریح کرد: در سرفصل اول این طرح اصلاح آیین نامه موجود مدنظر قرار گرفته است و در سر فصل دوم این طرح قرار است جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شوند.

بارگذاری سه گروه مشمولین برای دریافت سهام عدالت
وی گفت: در سرفصل دوم عنوان شده که یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فرم سهام عدالت را در سال ۸۴ تکمیل کرده، اما امروز در سامانه سهام عدالت نامی از آن‌ها وجود ندارد لذا این گروه اولین گروهی هستند که در این زمینه شکایت دارند.

پورابراهیمی عنوان کرد: دومین گروهی که در این زمینه شکایت دارند فرزندان خانواده‌هایی هستند که بعد از سال ۸۴ متولد شدند لذا متولدین کمتر از ۱۴ سال امروز مشمول این سهام هستند و اما در دامنه شمول این قانون قرار نگرفته‌اند.

این نماینده مجلس گفت: گروه سوم، گروهی هستند که واجد شرایط بوده‌اند، اما جز دو گروه برشمرده شده نیستند و البته شرایطی داشته‌اند که باید سهام عدالت به آن‌ها تعلق می‌گرفته و اما این اتفاق نیفتاده است.

ایرادات دولتی
پورابراهیمی در ادامه با اشاره به ایرادات دولت به این طرح گفت: دولت طبق انتقاد خود عنوان کرده که منابع برای این طرح وجود ندارد با این حال اگر تعهد دولت در سهام عدالت را  ۱۰۰۰ واحد بگیریم تاکنون حداکثر  ۵۸ درصد از آن ۱۰۰۰ واحد واگذار شده است و ۴۲ درصد باقی مانده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت ۵۰ درصد از سود مشمولین را برگردانده است، گفت: دولت در این زمینه تخلف انجام داده است. دولت حق نداشته سهامی که قرار بوده به کل جمعیت واگذار کند به دلیل عدم سود سهام این مشمولین را برگرداند.

وی تاکید کرد: دولت می‌تواند از محل ۴۰ درصد منابع آزاد نشده سهام عدالت جاماندگان از این سهام را پوشش دهد.

پورابراهیمی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در راستای تهیه این طرح نظر ریاست مجلس اخذ شد؟ گفت: گفت: نظر آقای قالیباف درباره این طرح مثبت است و البته ایشان اعتقاد دارند که در این زمینه باید کار کارشناسی درستی انجام شود.

کد خبر: ۲۵٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      0 0
      چرا فقط پنج نفر از هر خانوار پس بقیه چی این عدالت نیست باید تمام جاماندگان ثبت نام بشن اگه خانواده ای بیشتر از پنج نفر سن بالای ۱۴ سال داشت تکلیف بقیه چی میشه این سهم حقشونه
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      0 0
      ارزش سهام به مشمولین جدید یک میلیون قدیم که ارزش الان ان 22 میلیون است چرا در طرح مجلس 500 هزار تومان برگردانده نمیشه