۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
بانک های خصوصی برای توسعه سرمایه گذاری در گیلان فعال شوند
استاندار گیلان:

بانک های خصوصی برای توسعه سرمایه گذاری در گیلان فعال شوند

رشت - استاندار گیلان خواستار فعال شدن بانک های خصوصی برای توسعه سرمایه گذاری در استان شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع با اشاره به ضرورت توسعه فضای کسب و کار در استان اضافه کرد: برای رسیدن به هدف‌گذاری استان یعنی نرخ بیکاری تک رقمی تا پایان دوره دولت دوازدهم؛ لازم است با تلاش مضاعف از همه منابع تسهیلاتی همچون رونق تولید ، مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی استفاده کنیم و در این راستا جذب کمتر از ۱۰۰ درصد این تسهیلات، قابل قبول نیست.

زارع جذب سهم استان از منابع یارانه سود بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ را مهمترین معیار در ارزیابی بانک‌ها ذکر و اظهار کرد: بانک‌های خصوصی نیز برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان باید فعال شوند و در دیدار اخیری که با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتم، تأکید کردم حداقل ۵۰ درصد منابع جمع آوری شده این بانک ها، در راستای تولید و اشتغال اختصاص یابد.

استاندار گیلان به دستگاه‌های اجرایی نیز تأکید کرد که برای استفاده از منابع تسهیلات کم بهره سهم استان به میزان یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان، طرح های مرتبط را زودتر به بانک‌ها معرفی کنند.

وی با یادآوری اینکه گیلان نخستین استانی بود که تفاهم‌نامه جهش تولید را با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد کرد، گفت: با توجه به آمادگی برای تخصیص یارانه تسهیلات، انتظار داریم شتاب در پرداخت تسهیلات ۹۵ طرح منتخب استان در موضوع جهش تولید ، توسط بانک های استان در دستور کار قرار گیرد.

زارع در خاتمه سخنانش؛ نقش صداوسیما و دیگر رسانه ها در اطلاع رسانی تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای جبران خسارت های ناشی از شیوع کرونا را مهم ارزیابی و اظهار کرد: ممکن است برخی کارفرمایان اطلاعی از جزئیات پرداخت این تسهیلات نداشته باشند که انتظار دارم از امروز، اداره‌ها برای آگاهی بخشی ثبت نام کارآفرینان و واحدهای اقتصادی زیان دیده در سامانه کارا اقدام کنند.

کد خبر: ۲۴٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha