۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
افزایش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در خرداد ماه/ افزایش ۹۵۰ تومانی دلار در یک ماه
بازار از نوسانات یک ماهه بازار طلا گزارش می دهد

افزایش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در خرداد ماه/ افزایش ۹۵۰ تومانی دلار در یک ماه

قیمت انواع سکه، طلا و دلار که در هفته پایانی اردیبهشت روند کاهشی به خود گرفته بود با افزایش هزار تومانی قیمت دلار دوباره روند صعودی به خود گرفت و قیمت سکه خود را به ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رساند.

ملیحه خورده پا؛ بازار: در روز نخست خرداد قیمت اونس در بازارهای جهانی هزار و ۷۳۸ دلار بود و هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با قیمت هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و هر قطعه تمام سکه طرح جدید با نرخ هفت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

در روز نخست خرداد ماه هر قطعه نیم سکه با قیمت سه میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با قیمت یک میلیون و ۸۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

در روز نخست خرداد ماه قیمت هر مثقال طلا سه میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۷۴۱ هزار تومان و قیمت دلار در بازار آزاد ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان بود.
 

طلا در ایران و جهان ارزان شد
در روز دهم خرداد ماه روند کاهشی قیمت طلا در بازار ایران و جهان ادامه داشت و قیمت دلار نیز در بازار آزاد ثابت ماند.

در روز دهم خرداد ماه قیمت اونس در بازارهای جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز نخست ماه جاری به هزار و ۷۲۹ دلار رسید.

در روز دهم خرداد ماه قیمت هر قطعه تمام سکه طرح قدیم هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، تمام سکه طرح جدید هفت میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۸۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که در مقایسه با روز نخست خرداد ماه به ترتیب کاهش ۱۰۰ هزار تومان، ۸۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان، ۱۲۰ هزار تومان را تجربه کرد و فقط قیمت سکه گرمی افزایش ۲۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

در روز دهم خرداد ماه قیمت هر مثقال طلا به سه میلیون و ۱۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار به ۷۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که در مقایسه با روز نخست اردیبهشت ماه به ترتیب کاهش ۲۵ هزار تومانی و ۵۸۰۰ تومانی را تجربه کرد اما قیمت دلار همانند روز نخست خرداد ماه سال جاری ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان باقی ماند.


افزایش نرخ دلار و تداوم کاهش قیمت سکه طلا
در روز بیستم خرداد روند کاهش قیمت طلا در بازار داخلی و جهانی ادامه پیدا کرد تا جایی که نرخ اونس نسبت به روز دهم خرداد کاهش ۲۱ دلاری را تجربه کرد و به هزار و ۷۰۸ دلار رسید و مقایسه نرخ اونس در روز بیستم خرداد نسبت به روز نخست ماه مورد نظر در این گزارش کاهش ۳۰ دلاری را نشان می دهد.

در روز بیستم خرداد ماه قیمت هر قطعه تمام سکه طرح قدیم هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، تمام سکه طرح جدید هفت میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۷۰ هزار تومان بود.

مقایسه قیمت انواع سکه در روز بیستم خرداد ماه جاری نسبت به روز دهم همین ماه به ترتیب کاهش ۲۰ هزار تومانی، ۳۰ هزار تومانی، ۳۰ هزار تومانی، ۳۰ هزار تومانی را نشان می دهد و فقط قیمت تمام سکه طرح قدیم نسبت به روز دهم خرداد ماه جاری تغییری نکرد.

در روز بیستم خرداد ماه قیمت هر مثقال طلا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۷۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان بود که در مقایسه با روز دهم خرداد ماه به ترتیب کاهش ۳۰ هزار تومانی و هشت هزار تومانی را نشان می دهد.

گفتنی است؛ در روز بیستم خرداد ماه قیمت دلار در بازار آزاد ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان بود که افزایش ۵۰ تومانی را نسبت به روز دهم خرداد ماه نشان می دهد.


دلار ۹۵۰ تومان گران شد
به گزارش خبرنگار بازار، قیمت اونس در روز ۲۹ خرداد به ۱۷۲۶ دلار رسید که نسبت به روز بیستم خرداد افزایش ۱۸ دلاری را نشان می دهد.

در روز بیست و نهم خرداد ماه قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۸ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. افزایش نرخ طلا در بازارهای جهانی و جهش ۹۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد موجب شد تا قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز نخست ماه جاری گرانی بی سابقه ای را تجربه کند.

در روز ۲۹ خرداد هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با نرخ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تمام سکه طرح جدید با نرخ هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه با نرخ سه میلیون و ۹۰۰هزار تومان، ربع سکه با نرخ دو میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و سکه گرمی با نرخ یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

مقایسه قیمت انواع سکه در روز ۲۹ خرداد ماه نسبت به روز بیستم همین ماه نشان می دهد قیمت انواع سکه ها به ترتیب ۲۵۰ هزار تومان، ۳۵۰ هزار تومان، ۱۱۰ هزار تومان، ۷۰ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

در روز ۲۹ خرداد ماه نرخ هر مثقال طلا سه میلیون و۳۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۷۶۳ هزار تومان است که در مقایسه با روز بیستم خرداد ماه جاری به ترتیب افزایش ۱۶۰ هزار تومانی و ۳۶ هزار تومانی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، افزایش هزار تومانی قیمت دلار در بازار آزاد نسبت به روز نخست خرداد ماه و صعودی شدن قیمت در بازار جهانی طلا موجب شد تا افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه منجر به گرانتر شدن این کالاهای سرمایه ای شود.

کد خبر: ۲۴٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha