۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
نخستین اقامتگاه سنتی در کاشمر مجوز فعالیت دریافت کرد

نخستین اقامتگاه سنتی در کاشمر مجوز فعالیت دریافت کرد

مشهد- مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشمر گفت: موافقت اصولی نخستین اقامتگاه سنتی در شهر کاشمر توسط اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی صادر شد.

به گزارش  خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی رضا یوسفی بیان کرد: کمبود فضای اقامتی دارای استاندارد گردشگری  از جمله مشکلات زیرساختی این صنعت در شهرستان کاشمر است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر کاشمر دارای بافت تاریخی و قدیمی بوده و بعضی خانه های بالای صد سال در در دل بافتهای این شهر هنوز هم هم پابرجاست و از طرفی امروزه  گردشگران نسبت به فضاهای سنتی و خانه های قدیمی  علاقه بیشتری نشان می‌دهند که باید از این فرصت استفاده شود.

یوسفی ادامه داد: در همین راستا با پیگیری بخش خصوصی یک باب منزل قدیمی با هدف راه اندازی اقامتگاه سنتی خریداری و اقدامات اولیه آن در خصوص صدور مجوز انجام شده است این منزل قدیمی به وسعت تقریبی هزار متر با معماری دوران پهلوی اول بوده و فضاهای مطبخ، حیاط، اتاق‌های مهمان‌خانه، تنور و ... را در خود جای داده است.

وی گفت: هم اکنون هشت اقامتگاه بوم گردی در حوزه شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ پروانه فعالیت دارند و همچنین موافقت اولیه سه اقامتگاه بوم گردی دیگر در این دو شهرستان نیز دریافت شده است.

کد خبر: ۲۴٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha