۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
گفت‌وگوی نخست ‌وزیر سوریه با هیات ایرانی درباره همکاری‌های اقتصادی

گفت‌وگوی نخست ‌وزیر سوریه با هیات ایرانی درباره همکاری‌های اقتصادی

عرنوس، نخست‌وزیر سوریه در دیدار با هیأتی از ایران به ریاست حسن دانایی‌فر رییس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی گفت ‌و گو کردند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «حسین عرنوس» روز چهارشنبه تاکید کرد روابط اقتصادی سوریه و ایران ادامه دارد و در راستای رهنمودهای رهبران ۲ کشور در مسیر پایدار و نزدیکی گام برمی‌دارد.

وی افزود: کشور سوریه برنامه جامعی برای توسعه و گسترش صنعت کشاورزی و غذایی دارد تا پایداری مردم سوریه در مقابله تحریم و محاصره ظالمانه این کشور بیشتر شود.

از سوی دیگر مشاور معاون اول رئیس جمهوری ایران تاکید کرد کشورش در مقابله با مجازات‌های اقتصادی در کنار سوریه ایستاده است.

دانایی‌فر با بیان اینکه دیدار [هیات ایرانی] از سوریه با هدف ارائه کمک اقتصادی به دمشق انجام گرفت، بر اهمیت گسترش هماهنگی‌های مشترک برای غلبه بر همه موانع پیش‌روی همکاری‌های اقتصادی بشکل بهتر، تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار ۲ طرف همچنین درباره همکاری های بهداشتی، زیرساختی و سرمایه‌گذاری گفت‌ و گو کردند.

در این دیدار قیس خضر دبیرکل کابینه دولت سوریه و جواد ترک‌آبادی سفیر ایران در سوریه حضور داشتند.

وزارت خارجه سوریه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تشدید اقدامات ظالمانه و تحمیلی آمریکا را بر این کشور از طریق آنچه قانون قیصر (سزار) خوانده می‌شود، ‌به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حقوق بشر و قوانین‌ بین‌المللی دانست.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ قانون قیصر را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد این قانون از ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود.

بر اساس این قانون علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند نیز ممکن است تحت تحریم‌ها قرار بگیرند. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک کرده و یا نیازهای نظامی و فنی نیروهای این کشور را تامین و به صورت عمدی به آنها خدمات و اطلاعات ارائه می‌کنند، نیز اعمال خواهد شد.

کد خبر: ۲۴٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha