۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
بیش از ۶۰۰ هزار نفر در انگلیس بیکار شده اند

بیش از ۶۰۰ هزار نفر در انگلیس بیکار شده اند

بیشتر کارشناسان اقتصادی انتظار دارند، میزان بیکاری در این کشور تا چهار و هفت دهم درصد افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اطلاعات رسمی نشان می‌دهد، در ماه‌های آوریل و مه و به دنبال پیامدهای شیوع کرونا برای بازار کار، تعداد حقوق بگیران شرکت‌های انگلیسی، تا بیش از ۶۰۰ هزار نفر کاهش یافت.

براساس اطلاعاتی که روز سه شنبه منتشر شد، میزان بیکاری در انگلیس در سه ماه منتهی به آوریل به طور غیرمنتظره‌ای بر روی سه و نه دهم درصد ثابت مانده بود. اما اکنون بیشتر کارشناسان اقتصادی انتظار دارند، میزان بیکاری در این کشور تا چهار و هفت دهم درصد افزایش یابد.

قرار است برنامه مرخصی نیز تا آخر اکتبر ادامه یابد، هرچند کارفرمایان موظف خواهند بود از ماه اوت بخش‌هایی از کمک هزینه‌های پرداختی به کارکنانشان را که به طور موقت اخراج شده اند، برعهده گیرند.

بسیاری از شرکت‌ها از اخراج دائمی برخی نیروهای خود خبر داده اند. روز دوشنبه شرکت تولید مواد ساختمانی تراویس پرکینز اعلام کرد، حدود ۹ درصد از نیروهای خود را که معادل دو هزار و ۵۰۰ نفر می‌شود، کاهش خواهد داد.

شرکت‌های هواپیمایی انگلیس نیز بیش از ۱۵ هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده اند.

برای مشخص شدن آنکه شیوع ویروس کرونا تا چه حد بر بازار کار انگلیس تاثیر گذاشته است، باید گفت که اطلاعات مربوط به مالیات افراد نشان می‌دهد، در ماه‌های آوریل و مه تعداد افراد حقوق بگیر شرکت‌ها ۶۱۲ هزار نفر کاهش یافته است. این رقم در ماه مه به تنهایی ۱۶۳ هزار نفر بوده است.

کد خبر: ۲۴٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha