۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
 قطر سال آینده میزبان مجمع جهانی اقتصاد اسلامی خواهد بود
با حضور سران کشورها و دولتها؛

قطر سال آینده میزبان مجمع جهانی اقتصاد اسلامی خواهد بود

به موجب توافق انجام شده بین وزارت تجارت و صنعت قطر و مجمع جهانی اقتصاد اسلامی دوحه پایتخت قطر ماه اکتبر آینده میزبان چهاردهمین دوره این مجمع با شعار «انعظاف پذیری اقتصادی: رشد همه جانبه» خواهد بود.

به گزارش بازار پیش بینی می شود این مجمع حدود ۲۵۰۰ شخصیت از بیش از هشتاد کشور از جمله سران کشورها و دولت ها، رهبران افکار عمومی، کارشناسان، بازرگانان و مدیران گروههای مالی جهانی را جذب کند.  انتظار می رود این مجمع تبدیل به یک بستر جهانی برای کارشناسان برای تبادل افکار و عقاید درباره تقویت رشد برای آینده ای جامع و انعطاف پذیر و ترسیم یک چشم انداز جهانی  برایتجارت پایدارتر و روبه جلوتر شود.

همچنین طی یک کنفرانس مطبوعاتی که پنجشنبه برگزار شد مروری بر مهم ترین محورهای مورد بحث مجمع  و موضوعاتی که شرکت کنندگان بدان خواهند پرداخت انجام شد، از جمله مساله توسعه و راهکارهای تقویت و ادغام تامین اعتبارهای جایگزین در کشورهای اسلامی و پیشنهاد برای روش های نوآورانه تامین مالی متناسب دنیای امروز  و گونه های مختلف حمایت از بانکداری اسلامی و تغییر مسیر به سوی سیستم های بانکی که در محیط های قانونی بر اساس رقابت و تحت نظر حاکمیت کار می کنند.

ناصر المهندی مدیر مالی  مدیر مالی وزارت تجارت و صنعت در قطر با استقبال از میزبانی دوحه برای این مجمع به عنوان یک بستر جهانی برای تجاری که به دنبال تقویت همکاری های جهانی و حمایت از روند توسعه پایدار هستند گفت: اهداف این مجمع با چشم اندازهای قطر در ایفای نقش فعال در حمایت از اقتصاد اسلامی که پیش بینی می شود سال آینده ارزش آن به ۳ تریلیون دلار برسد همراستاست و خود گویای تلاش دوحه برای تبدیل شدن به یکی از مهم ترین پایتخت های اقتصاد اسلامی در جهان است.

برگزاری این دوره از مجمع مصادف با شرایط جهانی حساس و دقیقی است که چالش های بزرگی پیش رو دارد؛ از جمله اختلاف بر سر سیاست های تجارت بین المللی و سیاست های مالی جهانی و خطرات اقتصادی و فرایند تصمیم سازی و همچنین آنچه به عنوان فن آوری بی ثبات سازی منطقه.

کد خبر: ۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha