۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
 ۵۰ کارگاه پرورش کرم ابریشم در زنجان فعال است
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۵۰ کارگاه پرورش کرم ابریشم در زنجان فعال است

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰ کارگاه در استان زنجان برای پرورش کرم ابریشم فعال شده است، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از هشت هزار و ۴۰۰ کیلو پیله تر ابریشم از سالن های نوغان داری استان برداشت شود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار به پرورش کرم ابریشم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پرورش کرم ابریشم رشته کوتاه مدت فصلی بوده و از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع می شود. 

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰ کارگاه در استان زنجان برای پرورش کرم ابریشم فعال شده است، اظهار کرد: در شهرستان طارم پرورش کرم ابریشم بسیار خوب است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از هشت هزار و ۴۰۰ کیلو پیله تر ابریشم از سالن های نوغان داری استان برداشت و روانه بازار شود. 

تاراسی با بیان اینکه طی سال گذشته در زنجان بیش از یک‌ هزار و ۵۶۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید شد، ابراز کرد: تولید این میزان کرم ابریشم در توسعه اقتصادی استان بسیار موثر است. 

وی با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال بسیار مثمر ثمر است، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی زنجان نسبت به توسعه پرورش کرم ابریشم در استان بسیار تاکید دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۸۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد، تصریح کرد: از این میزان ۴۳۹ هزار هکتار زراعی، ۷۹ هزار هکتار باغی و ۳۰۷ هزار هکتار آن آیش است. 

تاراسی گفت: در سال جهش تولید برنامه توسعه ای خوبی در بخش کشاورزی استان اجرا می شود. 

کد خبر: ۲۴٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha