۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در قم اولویت بندی و سریعتر به بهره برداری برسد
استاندار قم:

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در قم اولویت بندی و سریعتر به بهره برداری برسد

قم - سرمست، استاندار قم گفت: باید پروژه‌های نیمه تمام مربوط به اقتصاد مقاومتی استان قم با توجه به اهمیت، اولویت بندی و در یک زمان مشخص به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست ظهر سه شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: شرایط کنونی دولت با توجه به تحریم و منابع دولتی محدود است هم‌چنین نباید از بحران کرونا و کاهش فروش نفت غافل بود، همه این شرایط تأثیر منفی بر پیشرفت فیزیکی پروژه‌های استان از جمله پروژه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دارد.

به گفته وی، باید پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به لحاظ اهمیت اولویت بندی شود و طبق یک برنامه زمان بندی شده یا در اول سال، پایان سال و یا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسند و معاونت عمرانی هم با جلسات و کارگروه‌هایی برای هر پروژه تصمیم گیری کند.

موفقیت پروژه آزاد راه سردار سلیمانی

استاندار قم در ادامه به موفقیت استان در کلنک زنی پروژه آزادراه سردارسلیمانی اشاره کرد و تصریح کرد: کلنگ زنی عملیات احداث آزاد راه قم، سلفچگان، راهجرد، اراک به نام سردار شهید قاسم سلیمانی از پروژه‌های بسیار عظمیی بود که با توجه به وجود معارضینی که داشت کلنگ آن زده شد.

سرمست به عملیات زیرساختی الکترونیکی کردن فعالیت‌های شهرداری قم که از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قم است اشاره کرد و افزود: بحث الکترونیکی کردن فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های مهم است اما به دلیل حجم عملیات و خدمات شهرداری قم به ویژه در حوزه شهرسازی به طور ویژه باید پیگیری شود زیرا این پروژه به اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

به گفته وی، باید پیگیری و بررسی راه دسترسی به نمایشگاه بین الملی استان قم هم جزو فعالیت‌های سال ۹۹ باشد.

صدور ۱۴۰ فقره جواز تأسیس در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: با توجه به خیز بلند استان به سمت توسعه متوازن، در دو ماهه نخست سال ۹۹ بیش از ۱۴۰ فقره جواز تأسیس صادر شده است.

محمود سیجانی بیان کرد: طی دو ماه نخست امسال ۱۳۶ فقره جواز تأسیس ایجادی با ۷,۲۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری و پیش بینی اشتغال برای هزار و ۹۰۵ نفر و ۳ فقره جواز تأسیس توسعه‌ای با ۲۱۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری و فرصت اشتغال برای ۱۱۵ نفر صادر شده است.

صدور ۱۴ فقر پروانه بهره برداری ایجادی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور پروانه‌های بهره برداری در قم گفت: طی دو ماه نخست امسال، ۱۴ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با ۸۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۱۱۸ نفر صادر شده است.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در مجموع تعداد دو هزار و ۲۳۲ فقره پروانه بهره برداری با اشتغال ۵۶ هزار و۵۸۷ نفر و سرمایه گذاری ۵۰ هزار و۷۴۹ میلیارد ریال در استان قم موجود است.

به گفته سیجانی، تعداد کل جواز تأسیس موجود استان قم دو هزار و ۴۱۶ مجوز با پیش بینی اشتغال برای ۴۵ هزار و ۵۱۲ نفر و سرمایه گذاری ۱۸۲ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال است که این امر نشان از رغبت سرمایه گذاری در وقت حاضر در استان قم دارد.

کد خبر: ۲۴٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha