۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
۶۰۰ تن گل محمدی در قم تولید شد/ گسترش کشت گیاهان دارویی
طی امسال؛

۶۰۰ تن گل محمدی در قم تولید شد/ گسترش کشت گیاهان دارویی

قم - سلامی، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: طی سال‌های گذشته کشت گیاهانی از جمله گل محمدی در استان قم افزایش یافته و امسال تولید این گیاه دارویی در قم ۶۰۰ تن بوده است.

محمد علی سلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: الگوی کشت گیاهان دارویی در اشتغال، درآمدزایی و صرفه جویی در مصرف آب کمک بسیاری دارد بنابراین برنامه ریزی بسیاری بر روی آن انجام گرفته است.

وی گفت: طی سال‌های گذشته کشت گیاهانی از جمله گل محمدی در استان قم افزایش یافته و به ۴۵۰ هکتار رسیده و طی امسال نیز تولید این گیاه دارویی ۶۰۰ تن بوده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ابراز کرد: علاوه بر افزایش کشت گل محمدی در استان قم، کشت نعنا فلفلی، زعفران و گل گاو زبان نیز افزایش یافته است.

کشت زعفران در ۲۰ هکتار از مزارع قم

وی گفت: زعفران در گذشته در قم کشت نمی‌شد اما اکنون کشت این گیاه به ۲۰ هکتار رسیده است.

سلامی با اشاره به لزوم تأمین زیرساخت‌ها برای کشت گیاهان دارویی در قم، افزود: کشت گل محمدی نیازمند احداث کارخانجات فرآوری است که در این زمینه مجوز لازم به بخش خصوصی صادر شده تا با احداث این کارخانه اسانس این گل به کشورهای دیگر صادر شود و در آمدزایی بالایی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی طی سال‌های اخیر به ۵۰۰ هکتار رسیده است، تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی برای ترغیب کشاورزان به کشت گیاهان دارویی برگزار و فن کار ارائه شده است.

کد خبر: ۲۴٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha