۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
مبارزه با قاچاق کالا و ارز از الزامات تحقق جهش تولید است/ پیشگیری از قاچاق دام در قم
استاندار قم تأکید کرد؛

مبارزه با قاچاق کالا و ارز از الزامات تحقق جهش تولید است/ پیشگیری از قاچاق دام در قم

قم - استاندار قم با تأکید بر توسعه استان قم در مسیر شعار سال، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از الزامات تحقق جهش تولید دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست عصر شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به لزوم تلاش همه بخش‌ها در راستای تحقق شعار سال و حرکت در مسیر جهش تولید، اقدامات صورت گرفته در این زمینه در استان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: هماهنگی و تعامل با استان‌های هم جوار و مرزی در اجرای هرچه بهتر فعالیت‌های مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز نقشی اساسی دارد که مکاتبات لازم در این زمینه با مسئولان کشور صورت گرفته است.

توقیف خودروهای قاجاق در قم

وی به خودروهای توقیفی مربوط به قاچاق در استان قم اشاره و تصریح کرد: ضروری است دستگاه‌های انتظامی و قضایی طرح برخورد عملیاتی و بازدارنده در این زمینه را تدوین و ارائه دهند.

استاندار قم با تأکید بر ضرورت تعامل و همگرایی بخش‌ها در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان، ادامه داد: کار گروهی و فرا سازمانی در این حوزه نقشی حیاتی دارد.

وی به اقدامات استان در زمینه ایجاد بستر کاهش قاچاق کالا و ارز اشاره و گفت: حمایت از تولید کنندگان حوزه دام و طیور، کشاورزان و سایر محصولات تولیدی از اقدامات مهمی است که می‌تواند با اطلاع رسانی صحیح از طریق رسانه‌های جمعی و صدا و سیما در زمینه کاهش تقاضا در عرصه محصولات قاچاق نقشی اثرگذار داشته باشد.

سرمست در این زمینه ادامه داد: بارندگی‌های امسال، کثرت نعمت برای کشاورزان را در برداشته و باید با قطع دست واسطه گران، در زمینه اجرای برنامه ریزی های خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تأمین نیاز استان در طول سال اقدامات لازم انجام شود.

وی به تأمین نهاده‌های دامی طیور اشاره و اضافه کرد: اشتراک گذاری بین دستگاهی آمار و اطلاعات در زمینه عرضه و تقاضای محصولات دام و طیور می‌تواند به تکمیل زنجیره تأمین مایحتاج ضروری در استان بیانجامد.

پلاک کوبی دام برای پیشگیری از قاچاق

قاچاق دام از استان یکی دیگر از موضوعاتی بود که استاندار قم به آن اشاره کرد و در این مورد گفت: هماهنگی و همگرایی با استان‌های همجوار در این راستا در دستور کار قرار گیرد تا با اعمال راهکارهایی چون پلاک کوبی دام‌ها از معضل قاچاق دام استان پیشگیری شود.

گفتنی است در این جلسه گزارش دستگاه ذیربط در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و آمار کشفیات کالا، ارز و اقلام اساسی ارائه شد.

کد خبر: ۲۴٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha