۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
پرداخت ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران کرمانشاهی
مدیر کل غله کرمانشاه خبر داد:

پرداخت ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران کرمانشاهی

کرمانشاه-مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان گندمکار استان پرداخت شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره غله استان کرمانشاه، ماشاالله ارویسی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۶۱ هزار تن از گندم‌های برداشت شده از مزارع گرمسیری استان کرمانشاه به صورت تضمینی و با قیمت مصوب از کشاورزان خریداری شده و تا چند روز آینده خرید تضمینی در مناطق معتدل استان نیز آغاز می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های ثبت شده در سیستم بانک را بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان دانست و افزود: با پیگیری‌های استاندار بیش از ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان یعنی رقمی معادل ۱۳۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب آنان واریز شده است.

ارویسی تاکید کرد: علاوه بر این میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان، بیش از ۳۸ هزار و ۷۱۲ تن گندم نیز به صورت توافقی توسط کارخانه‌های تولید ماکارونی کشور خریداری شده است و با احتساب این میزان خرید توافقی، وزن کل گندم‌های تحویل گرفته شده از کشاورزان به حدود ۱۰۰ هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: این میزان خرید برای مناطق گرمسیری استان یک رکورد محسوب می‌شود و این امر علاوه بر نمایان ساختن تلاش کشاورزان در راه خودکفایی در تامین گندم مورد نیاز کشور به عنوان یک محصول استراتژیک و کالای اساسی، می‌تواند نوید بخش افزایش میزان خرید تضمینی در سراسر استان به نسبت سالیان گذشته باشد.

کد خبر: ۲۴٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha