۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
 افزایش ۳برابری مصرف آب شرب در روستاهای زنجان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان خبر داد:

افزایش ۳برابری مصرف آب شرب در روستاهای زنجان

زنجان- جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان، به افزایش سه برابری مصرف آب شرب در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم رعایت مصرف بهینه آب از سوی برخی روستائیان، مصرف آب در برخی از روستا افزایش داشته است.

علیرضا جزء قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، به افزایش سه برابری مصرف آب شرب در روستاهای زنجان اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم رعایت مصرف بهینه آب از سوی برخی روستائیان، مصرف آب در برخی از روستا افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: مشکل تامین آب پایدار به ویژه در فصل تابستان به دلیل مصارف غیر شرب باعث می شود مصرف آب افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان، گفت: عدم رعایت الگوی مصرف و استفاده از آب شرب برای آبیاری درختان و احشام در برخی روستاهای استان، باعث بروز مشکلاتی در زمینه تامین آب شرب پایدار برای این روستاها شده است.

جزء قاسمی بر لزوم نگهداری مناسب از تاسیسات آبرسانی و رفع به موقع شکستگی‌ها تاکید کرد و گفت: روستائیان در صورت وقوع هر گونه شکستگی، افت فشار و یا قطعی آب با شماره تلفن ۱۲۲ مرکز پیام شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تماس بگیرند.

وی از زنجانی‌ها خواست تا مصرف آب را مدیریت کنند و  ابراز کرد: از شهروندان درخواست می‌شود علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی تا حد امکان از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان، با بیان اینکه هدررفت آب شرب شهری در زنجان ۲۳ درصد است، افزود: هدر رفت آب شرب در استان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

جزء قاسمی با بیان اینکه با گرم شدن مصرف آب هم افزایش می یابد، افزود: مردم باید در مصرف آب صرفه جویی لازم را مد نظر قرار دهند.

کد خبر: ۲۳٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha