۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
زیرساخت های تجارت به ضرر صادرات است/ لزوم جلوگیری از واردات برنج
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

زیرساخت های تجارت به ضرر صادرات است/ لزوم جلوگیری از واردات برنج

ساری - رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه زیرساخت های تجارت به ضرر صادرات است، گفت: زیرساخت های موجود در استان بیشتر واردات محورند چرا که سود ناشی از آن چندین برابر صادرات است.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزاله شهیدی فر عصر پنجشنبه در جلسه جهش تولید در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه گرایش به واردات مانع تحقق جهش تولید است، افزود: زیرساخت های ما بیشتر به سمت واردات گراریش دارد زیرا سود ناشی از ان چندین برابر صادرات است.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه برای صادرات یک کانتینر پرتقال و نارنگی باید محموله را چندین جا تخلیه کنیم و هیچ سودی نگیریم زیرا زیرساخت مشکل دارد و زیرساخت ها و ساختارهای تجارت ما به ضرر صادرات است.

شهیدی فر با تاکید بر اینکه باید جلوی واردات برنج را بگیریم، چرا باید برنج با ارز دولتی وارد و با ارز آزاد به مردم فروخته شود و از سوی دیگر برای تحقق شعار سال جاری باید دستگاه های مجری مشخص شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: هدف ما این است که تولید مرکبات، کیوی، برنج، هلو و غیره با مکانیزه شدن فرآیند تولید افزایش یابد تا بخشی از شعار سال محقق شود.

وی از افزایش ۵۰ درصدی سطح مکانیزاسیون کشاورزی و شالیزار با افزایش ماشین آلات و کلاس های آموزشی خبر داد.

کد خبر: ۲۳٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha