۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۵۰۰ قلم دارو در لرستان تولید می‌شود/ تامین ۳۰ درصد داروی مورد نیاز کشور
رئیس سازمان صمت لرستان:

۵۰۰ قلم دارو در لرستان تولید می‌شود/ تامین ۳۰ درصد داروی مورد نیاز کشور

لرستان - صفی خانی، رئیس سازمان صمت استان لرستان با بیان اینکه ۵۰۰ قلم دارو در لرستان تولید می شود گفت: ۳۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در استان تولید می‌شود.

محمدرضا صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید دارو در استان لرستان اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک‌ قلم دارو هم در لرستان تولید نمی‌شد اما در حال حاضر بیش از ۵۰۰  قلم دارو در کارخانه‌های داروسازی استان تولید می‌شود که ۳۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه لرستان به قطب تولید دارو در کشور تبدیل‌شده است، افزود: تولید دارو در لرستان در هفت واحد صنعتی استان شامل شرکت اکسیر، شرکت فارمد زاگرس، شرکت بایر افلاک، شرکت بایر افلاک فاز انسانی، شرکت دانش بنیان خرمان، شرکت دانا کاسیان و شرکت داروسازی دکتر جهانگیر انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۷ نوع محصول دارویی جدید در استان تولید شد، عنوان کرد: محصولات تولیدی لرستان به ۱۹ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان علاوه بر تثبیت اشتغال، به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید منجر می‌شود، گفت: شرکت داروسازی اکسیر بروجرد یکی از بزرگترین شرکت‌های داروساز کشور است، در این واحد ۲۰۰ قلم داروی انسانی تولید می‌شود و اشتغال ۹۰۰ نفر ایجاد شده است؛ میزان صادرات این واحد تولیدی سال گذشته  ۲.۸ میلیون دلار بوده است.

کد خبر: ۲۳٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha