۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
توسعه کشت باغات از اراضی شیب دار ایلام/ طرح های گلخانه ای حمایت می شوند
استاندار ایلام خبر داد

توسعه کشت باغات از اراضی شیب دار ایلام/ طرح های گلخانه ای حمایت می شوند

ایلام - استاندار ایلام از توسعه کشت باغات از اراضی شیب دار ایلام خبر داد و گفت: از طرح های گلخانه ای در استان نیز حمایت می شود.

به گزارش بازار قاسم سلیمانی دشتکی صبح روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی در محل استانداری ایلام اظهار کرد: استان ایلام یکی از مهمترین مناطق کشور برای توسعه فعالیت های کشاورزی و کشت انواع محصولات است.

وی با اشاره به اینکه طرح های مهمی در حوزه آب و خاک در استان در حال اجرایی شدن است، افزود: شخم زدن باعث از بین رفتن و شسته شدن لایه رویی خاک و تخریب اکوسیستم زمین مستعد در اراضی جنگلی استان می شود، به همین دلیل از کشت باغات در اراضی شیب دار استان باید حمایت شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: ایجاد باغات در اراضی شیبدار در ابتدا به صورت پایلوت در برخی اراضی اجرایی و بعد از حصول نتیجه سایر کشاورزان را برای اجرای آن طرح ها ترغیب کنند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: باید از کشت درختان مثمر مانند پسته، بادام، زیتون، انجیر، گیاهان دارویی، گل های نرگس و محمدی در این اراضی استفاده شود.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان استان برای کشت برنج با توجه به مسئله کم آبی، افزود: مجوز کشت برنج محلی در سطح حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی مستعد استان از جمله دشت عباس، سیروان و چرداول اخذ و شرکت امور آب منطقه ای استان نیز موظف به تامین آب این اراضی شده است.

کد خبر: ۲۳٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha