۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
ثبت نام ۴ هزار و ۴۱۵ کارگاه در همدان برای دریافت تسهیلات یارانه ای مشاغل آسیب دیده از کرونا
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خبر داد

ثبت نام ۴ هزار و ۴۱۵ کارگاه در همدان برای دریافت تسهیلات یارانه ای مشاغل آسیب دیده از کرونا

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تعداد چهار هزار و ۴۱۵ کارگاه واجد شرایط با اشتغال شش هزار و ۹۲۰ نفر بیمه شده در استان همدان برای دریافت تسهیلات یارانه ای مشاغل آسیب دیده از کرونا ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد توصیفیان پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از روز شنبه ۲۴ خردادماه پرونده افراد متقاضی ثبت نام شده به شعبی که خودشان انتخاب کرده اند ارسال و پرداخت تسهیلات آنها انجام خواهد شد.

توصیفیان به رقم تسهیلات تخصیص داده شده به بنگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی به میزان شش میلیون تومان برای رانندگان مسافری خویش فرما، ۱۲ میلیون تومان برای بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا به ازای هر فرد و ۱۶ میلیون تومان هم برای بنگاه‌های آسیب دیده که به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شده اند در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار تخصیص یافته به استان همدان ۸۰۴ میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴ رسته اصلی و ۵۵۰ زیر رسته آسیب دیده از کرونا داریم که در استان همدان تعداد چهار هزار و ۴۱۵ کارگاه واجد شرایط با اشتغال شش هزار و ۹۲۰ نفر بیمه شده ثبت نام کرده اند.

توصیفیان گفت: از این تعداد، پرونده دو هزار و ۸۰۲ کارگاه واجد شرایط با چهار هزار و ۸۶ نفر اشتغال بیمه شده ثبت نام شده که مدارک خود را ارسال کرده اند در دستگاه‌ها و بانک‌های عامل در دست بررسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: برای بنگاه‌هایی که زیر ۱۶ میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند فقط سفته یا چک، بنگاه‌های متقاضی ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان سفته با یک ضامن، تا ۱۶۰ میلیون تومان سفته با دو ضامن، ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سفته با سه ضامن و بالای ۲۰۰ میلیون هم با توافقی که با بانک‌ها می‌شود تسهیلات پرداخت می‌شود و این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و تنفس سه ماهه با بازپرداخت ۲۴ ماهه است.

توصیفیان همچنین به برخی از مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های زیبایی، مراکز تولید و صنایع دستی، پوشاک، باشگاه‌های ورزشی، حمل و نقل مسافری عمومی و بین شهری، مراکز تولید و توزیع غذا، واحدهای پرورش مرغ گوشتی، محصولات گلخانه‌ای و صیفی جات از جمله رسته‌هایی هستند که از کرونا آسیب دیده اند.

وی در ادامه در خصوص تسهیلات شش میلیون تومانی برای رانندگان تاکسی که بیمه خویش فرمایی دارند، گفت: این افراد مشمول تسهیلات می‌شوند و گروه اول در واقع افرادی هستند که خودشان را بیمه کرده اند و گروه دوم نیز گروهی هستند که از قبل در فهرست تأمین اجتماعی قرار داشتند که هر دوی این گروه‌ها مشمول دریافت تسهیلات شش میلیونی می‌شوند.

توصیفیان افزود: برای کسانی که از کرونا بیکار شده اما مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند مانند رانندگان تاکسی یا مشاغل ساختمانی که خویش‌فرما هستند، تسهیلات شش میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود که این تسهیلات با تنفس سه ماهه است و بازپرداخت آن از مهر ماه شروع می‌شود و مجموع مدت بازپرداخت آن ۲۴ ماه خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص افرادی که بیمه نیستند و کسب و کارهای آنها آسیب دیده است، اظهار کرد: برای حمایت از این افراد دستورالعملی در وزارت تعاون تهیه و در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب نهایی خواهد رسید.

کد خبر: ۲۳٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha