۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
هدف گذاری برای احداث ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

هدف گذاری برای احداث ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور

ایلام - معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه کشت های گلخانه در کشور، گفت: برای احداث ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طهماسبی صبح پنجشنبه در بازدید از طرح های گلخانه ای استان ایلام اظهار کرد: توسعه کشت های گلخانه ای از اولویت های مهم وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این طرح ها موجب تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی می شود.

وی افزود: علاوه بر این کشت های گلخانه ای عملیاتی کردن شعار جهش تولید و در نهایت ایجاد زمینه اشتغال برای نیروی های با انگیزه بومی می شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشت های گلخانه ای در تمام دنیا در حال توسعه است، افزود: کشاورزان کشورهای مانند چین و اسپانیا بیشتر به کشت گلخانه ای گرایش دارند که دلیل اصلی این گرایش میزان صرفه جویی بسیار بالا در مصرف آب و هزینه ها و بهره وری بالاست.

وی تصریح کرد: برای  صرفه جویی در هزینه ها، انرژی و افزایش بازدهی باید از روش های نوین و فن آوری جدید برای سرمایش محیط گلخانه ها استفاده شود.

وی با اشاره به اشتغالزایی خوب در شیوه کشت گلخانه ای ادامه داد: هر هکتار کشت در این روش برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و این امر می تواند تحولی در اشتغال کشور ایجاد کند.

طهماسبی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در چشم انداز ۱۰ ساله برای ایجاد ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای تا سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری کرده است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه طرح های مهم کشاورزی نظیر گلخانه‌ها و احداث باغات در اراضی شیب دار از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و به نوعی تحقق بخش شعار سال است.

کد خبر: ۲۳٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha