۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
 مشکل بورس کالا نبود توازن عرضه و تقاضا است/ نیاز به انبارهای بزرگ برای دپوی خوراک دام و طیور
دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس:

مشکل بورس کالا نبود توازن عرضه و تقاضا است/ نیاز به انبارهای بزرگ برای دپوی خوراک دام و طیور

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس به مشکل نبود توازن عرضه و تقاضا در بورس کالا اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات در عرضه محصولاتی نظیر خوراک دام و طیور که عمدتا وارداتی هستند، دیده می شود.

علی بختیاری دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره وضعیت بازار خوراک دام و طیور مورد نیاز کشور و عرضه آن در بورس کالا گفت: اکنون خوراک دام ها از قبیل کنجاله سویا، ذرت و ... به دلیل عدم در نوسان بودن بازار عرضه و تقاضا و همچنین حجم واردات عمده ای که از خارج تأمین می شود، مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: وقتی قرار است برای بورس چیزی خریداری شود، باید برای آن انبار مرکزی با مساحت بالا وجود داشته باشد تا در صورت فروش نرفتن به وقت آن محصول مشکل محل نگهداری ایجاد نشود و بتوان در زمان مقتضی و پیش از فساد نسبت به توزیع آن کالا در بورس اقدام کرد.

دبیر کمیسیون کشاورزی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما ساختار انبار برای بورس کالا به خوبی تعریف نشده است؛ اما اگر اقدامی در جهت توازن عرضه و تقاضا صورت گیرد، می توان به عدد مشخصی برای میزان واردات رسید و بخش عمده ای از مشکلات عرضه و تقاضا را از بین برد.

بختیاری بیان کرد: برای عرضه محصولاتی نظیر خوراک دام و طیور که عمده آن وارداتی هستند، به انبارهای بسیار بزرگ  نگهداری نیاز است.

کد خبر: ۲٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha