۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
 طرح کاداستر در ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان انجام شده است
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

طرح کاداستر در ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان انجام شده است

زنجان-تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در زمینه طرح کاداستر رتبه اول کشوری را دارد، گفت: این طرح در ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد تاراسی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه دو میلیون و ۸۶۶ هزار تن در سال گذشته انواع محصولات زراعی، باغی، دامی در استان زنجان  تولید شد، گفت: این میزان تولید در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ نیز  ۱۳ درصد رشد داشته است.  

وی با بیان اینکه طی سال جاری بارندگی ها در استان خوب بوده است، اظهار کرد: استان زنجان در بحث زیتون و سیر رتبه اول کشوری را دارد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان به پروژه های تاثیر گذار سازمان جهاد کشاورزی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان تاکنون بیش از ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان به آبیاری نوین تحت فشار مجهز شده است و در سال جاری هم اجرای این طرح در استان توسعه می یابد.  

تاراسی تاکید کرد: با اجرای این طرح در استان حدود ۲۲۰ میلیون متر مکعب یعنی  معادل سه برابر سد تهم در آبهای زیر زمینی صرفه جویی می شود.  

وی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه طرح کاداستر رتبه اول کشوری را دارد، تصریح کرد: این طرح  در بیش از  ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان اجرا شده و این طرح طی سال جاری با جدیت اجرا می شود.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان به سطح زیر کشت محصول زیتون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم به محصول زیتون اختصاص دارد.  

تاراسی با بیان اینکه توسعه اراضی شیبدار تاکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: شهرستان طارم در سطح کشور بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می کند.  

وی با بیان اینکه در سال بیش از ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می شود، افزود: از این میزان ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن زیتون کنسروی است.  

کد خبر: ۲۳٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha